måndag 28 maj 2012

Vår Söndag

Då var det dax för Buz 3:de P&J och denna gången skulle han få starta i 2 klasser. En 70 och en 80cm klass. Det gick jätte bra. Buz hade ner ett i varje men i 80 klassen var det för att Josse inte hann få "upp" honom efter svängen. Hur som helst är jag lika stolt över Josse och Buz denna gången precis som dom andra gångerna dom varit iväg. Dom är super duktiga båda två. Tyvärr fick inte Henrik igång filmkameran till 70 klassen men här kommer 80 klassen. Kolla första hindrat, han stegrar sig över det hahahahaha... Sötknopp❤



När vi kom hem från Lödde vila jag en stund sedan åkte vi till Anneli och hälsade på Wayron och Sprättan. Han var så liten  med raka långa fina ben och så fantastiskt söt. Och den lilla mjuka söta mulen den var obetalbar ❤, underbaringen. Fick bli en snabb visit då vi skulle vidare till St Olof och åka Ångtåg och käka middag.

Weyron ❤


Mio Älskade ångtåget och ville aldrig gå därifrån efter att vi kommit tillbaka till slutstationen =-) Älskade Killen ❤
Vi hade en super mysig eftermiddag och kväll. Att se glädjen i Mio när tåget rullade fram eller när dom visslade i den, den glädjen fick hans mamma att bli så varm om hjärtat  och lycklig som få =-) Världens bästa Morsdags present fick jag bara av att studera min underbara son ❤ tänk att ett ångtåg kunde vara så roligt och spännande...






Henrik har idag pratat med Carina ang Cardento och tyvärr har INGEN, inte ens någon av dem som kollats idag visat på ett possessivt dräktighets resultat så den enda som nu är kvar att kolla är vår ZaZa. (Håll Tummar,Hovar,Tår& Tassar För ZaZa och hennes förhoppningsvis framtida avkomma)
Jag förväntat mig inget mirakel men gud vad lycklig jag skulle bli om ZaZa är dräktig. Carina tycker såklart att det är lika tråkigt som alla vi stoägare att inget sto konstaterats dräktig. Alla andra kommer dock att försöka med ett strå till och fungerar inte det så  kommer dom sätta någon annan hingst på deras sto och jag tänker väl likadant. Är ZaZa inte dräktig kommer jag försöka en gång till men blir det inget då så får hon istället en annan hingst.

Sockersöta ZaZa

Olympic Lady kommer jag alltså med 99% säkerhet inte få strå från Cardento till men det känns som det kvittar med tanke på hur dåligt resultaten visat på. Jag kommer istället seminera henne med Emmerton 1024 nästa vecka då hon brunstar igen.

Emmerton 1024

Emmerton 1024

Montina kommer att semineras med Dalwhinnie på Söndag =-)  Så när vi skall kolla ZaZa på fredag åker alla tre töserna till Björkhaga!

"Dalle"

Nu måste jag återgå till Jobbet, har suttit i möte hela dagen och har ett möte kvar att ta tag i.
Ha en härlig Måndags eftermiddag och kväll =-)

3 kommentarer:

  1. Hur ofta smörjer du in dina hästars mular?
    vet du när det blir någon annan pj?? var?

    Kram Nadja

    SvaraRadera
  2. Vf vill du ha fler föl? Hur många har du då?

    SvaraRadera
  3. Det var Buz som gjorde de mesta, jag bara styrde!
    Roligt att höra!! :-D

    Naaaawii, vilken sööööt liten fölis!!! :o

    SvaraRadera