tisdag 15 juli 2014

Min fina Sensation. R.I.P

Jag är så ledsen, arg, frustrerad, sorgsen... Varför ,Varför skulle detta hända? Min fina Sensation som vi bestämt skulle få bli kvar hos oss. Vår vackra, fina Sensation fick vi bara ha till låns i ynka en månad och en vecka. Sorgen finner inget slut. Tårarna bara rinner och rinner, min fina tjej så fantastisk mysig, trevlig, potentiell med framtiden för sig... Livet är så orättvis. På ett ögonblick finns du inte mer. Från hopp, skutt och lek till döden... Det gick alldeles för fort, vi hann inte hjälpa dig och för detta kommer jag att gräma mig länge, länge. Ännu en stjärna har nått himlavalvet. Ännu en änglahäst  kommer vaka över oss. Du min fina Chg´s Hot Sensation, du kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag kommer aldrig glömma den tid vi fick ihop. Du var mycket speciell från dag ett. Tack För Att Jag Fick Möjligheten Att Få Älska Dig, Klappa, Ta hand om dig och framför allt Tack för du var du min önskedröm som gav mig så mycket tro, hopp och kärlek.

Jag trodde faktiskt inte att jag kunde må såhär dåligt igen. Sorgen jag kände när Hot Shot dog var fruktansvärd på många olika plan men detta gör minst lika ont.

Jag är så glad att jag har 4 "gangstrar" kvar där ute, att ta hand om och älska. Utan dom hade ingenting fungerat mitt i sorgen. När jag genom alla tårar slår en blick ut och ser hur dom små älskar livet och leker som små galningar då blir jag varm om hjärtat...

Kvällen kommer bestå av Stor Sorg med oändligt många tårar. Imorgon tar vi nya tag. Livet på landet som hästuppfödare fortsätter och jag är helt säker på att Sensation kommer vaka över oss med stora Hot Shot vid sin sida som helt säkert kommer lära henne absolut allt han kan.

Tänk att det kan göra så ONT =-(
Vill passa på att tacka ALLA som på ett eller annat vis visat ert stöd eller sympati. Jag tänker efter detta inlägg inte gå in mer i detalj på vad som hänt vår tjej utan nu ska hon få vila i frid! Tack för alla varma ord. Känns skönt att veta att så många bryr sig i ett läge som detta.

6 kommentarer:

  1. Men herregud! Ja, livet med djur är inte alltid en dans på rosor...Men man vill inte behöva uppleva sånt där! Kram till er.

    SvaraRadera
  2. Styrke kramar jag känner din smärta.. lilla fina änglahäst som alltid kommer att vaka över er..

    Kram Anna McBride Mårtensson

    SvaraRadera
  3. Vad ledsamt att läsa...kram till er..

    SvaraRadera