torsdag 24 maj 2012

Nu blommar det...

Äntligen bjuder sommaren lite på sig själv. Och detta medför att blommorna börjar slå ut åt höger och vänster. Det doftar ljuvligt. Nu skall bara poolen fixas sen ska det badas.



Endast en vecka kvar nu tills jag VET om vi har ett Cardento föl på g eller inte. Spänningen är olidlig och jag hoppas från botten av mitt hjärta på att finaste är dräktig. Finns nog ingen lyckligare i hela världen om det skulle visa sig så. Och andra sidan kommer nog inte finnas någon mer ledsen heller om det nu visar sig att det inte finns någon Cardento bebis i ZaZa. Men då får vi givetvis ge det en chans till!

Ska förmodligen flytta runt på lite hästar i hagarna i helgen men kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska ha mina änglar. Gräset växer ifrån åringarna och behöver betas ner en del så det inte blir för långt likaså hos Bazze... När töserna kommer hem från semin nästa vända ska dom släppas ihop med åringarna är det tänkt men jag vill helst inte göra detta innan tjejerna åker för då kommer säkert åringarna bli JÄTTE ledsna över  att deras 3 "mammor" försvinner och det vill jag ju inte!


På Lördag ska vi upp tidigt och åka till Lomma och titta på Alice och Grease tävlingsdebut. Ska filma och visa detta för Linn som äger hästen men lånat ut henne till Alice (åtminstone) ett  år till att börja med. Efter detta ska vi åka till mina föräldrar och käka lunch och hämta kyl & frys och ugn som vi fått av dem då våra är på upphällningen och min föräldrar byter ut hela deras kök... Sen blir det MelloMys hela kvällen såklart, detta kan man ju inte missa ;-D Skumpan är redan på kylning.

På Söndag är det dax för Buz & Josses tredje P&J denna gången i Lödde. Dom ska ta två klasser denna gången, 70-80. Ska säkert gå bra då dom hoppade 1 meter på senaste träningen för Alice i veckan =-)
När vi kommer hem efter detta så har mannen fixat en överraskning för mig... Så spännande ,-D...
Älskar Överraskningar speciellt från mina älskade killar ♥♥♥



2 kommentarer:

  1. Varför vänta på pool...Igår gjordes premiärdoppet i Ryggensjön! Tror tempen där höjdes med ett par grader vid mitt dopp! Hääärlig värme!!! Var faktiskt inte så kallt jag trodde så det gick lätt komma i! Tja, simvarmt var det inte... :-)

    SvaraRadera