tisdag 17 april 2012

Nya sommardäck & fälgar




Har varit iväg och fixat nya sommardäck till min fina bil.
Tack Ola för all hjälp =-)

Igår red jag Bazze men istället för våra vanliga travövningar som vi suttit och dribblat med dom senaste träningarna så chockade jag honom igår med att skritta fram jätte länge och böja igenom honom tills han var alldeles mjuk i hela kroppen sen körde vi på galoppövningar. Det gick så jädra bra, Bazze är en fantastisk häst att jobba med och efter varje passa på honom är man bara så lycklig.90% av dagarna i veckorna är jag överlycklig, hahahaha skoja bara finns mycket som gör mig lycklig men stunderna med min fina kille är magiska och vi har så himla roligt tillsammans =-)
Galoppövningarna gick jätte bra som sagt och Bazze fick sig en extra energi kick, så roligt, han kunde knappt vara still när övningen var avslutad utan studsade runt som en rodeo häst, hihihi! Jag satt bara och skratta för har man en lycklig men busig häst då leker livet ;-) Jag travade "ner" honom, på långa tyglar så han fick sträcka ut sig ordentligt i lång låg form.
När vi var färdiga hoppade jag av honom och gick med honom i ca 10 minuter, bra för både honom och mig har jag fått för mig, han får skritta av sig utan ryttare och jag "stretchar" gående. När detta var avklarat tog jag in min stjärna och badade honom med glans schampo och la på honom en tjockt skönt täcke. Sen klippte jag hans svans lite och tvättade och flätade den och avslutade vår tid med att rycka hans man. Gissa om jag har en snygg helglansig kille nu, finaste =-)

Medan jag red så hämtade Henrik och Mio Hösilage, dom kom lagom hem precis när jag och Bazze var färdiga så då gick vi in och gav älsklings Mio en kvällsmacka.

När min älskling somnat så gick vi ut och kolla stona i lösdriften och gav dom lite extra kärlek sen gick vi in och kvällsfodrade hästarna.

När jag kom in igen dök jag rakt in i duschen, så himla skönt att duscha varmt när man kommer in efter en helkväll i stallet. Kan meddela att jag somnade väldigt gott efter duschen och som jag njöt då min älskade man passade på att byta våra lakan medan jag stod i duschen.

Idag ska jag skritta ut min fina Bazze en runda och imorgon ska han vila för då är det Onsdag och dax för Zumba igen =-D.

Löshoppningsbilderna kommer förhoppningsvis i morgon.

Ha en bra dag!

Bild 1-2 våra nya däck & fälgar... Vad tycks?
Bild 3 En sprudlade lycklig Olympic från löshoppningen i Söndags =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar