tisdag 3 april 2012

Hot Shot Del Sex.




Efter att Chess gick bort så ”delade” jag Hotte med Steen en tid. Tyvärr gjorde jag mitt livs värsta val då jag mer och mer gled ifrån hästeriet. Varför det blev så? Ja du det enda jag kan komma på var att jag hade 2 Present & Design butiker och var mitt upp i ett långvarigt förhållande där vi la mycket tid på att resa. Men än idag tycker jag faktiskt inte att det är en ursäkt , ibland glider man bara ifrån vissa saker utan att egentligen vilja det.

Jag var allt mer sällan i stallet. Steen hade Hotte som sin egen och till sist slutade jag till och med betala för stallplatsen mest för jag tyckte att om Steen ändå hade hästen kunde han stå för kostnaderna också. Jag fortsatte givetvis att betala försäkringar och veterinärkostnader.

Ungefär samtidigt hamnade jag i en djup svacka då jag och min dåvarande kille flyttade isär efter 5,5 år. Vi satt med villa bilar, hund, häst, katt och allt skulle delas och fixas. Detta kom som en chock för mig och jag drog mig ännu mer ifrån allt.

Jag kom till en punkt där jag insåg att jag var tvungen och göra något radikalt med mitt liv och det innebar att jag gjorde mig av med eller sålde allt. Allt utom min trogna följare Dasiy. Min första egna hund som liksom Hotte var mitt allt.

Jag tog det värsta beslutet någonsin den dagen jag ringde till Steen och frågade om han ville köpa min älskade häst mot att han lovade att aldrig sälja honom vidare och skulle han sälja Hotte någon gång skulle han säljas tillbaka till mig.

Dagen jag åkte upp till Steen för att skriva kontraktet grät jag som ett lite barn, vad höll jag på med? Sälja min bästa vän… Jag var fan inte frisk. Var mina tankar men samtidigt kände jag att detta var rätt beslut för min älskade vän.

Jag hälsade på Hotte 2-3 gånger efter jag sålt honom men det gjorde så himla ont i hjärtat varje gång jag var hos honom så till sist slutade jag åka upp till honom. Alla mina grejer lämnade jag kvar hos Hotte och sa till Steen att han kunde använda allt och när han inte behövde det längre skulle han bara säga till.

Det tog ca 2,5 år innan jag såg Hotte igen och då i en annons i Ridsport som jag satt och läste mitt i natten vilket gjorde att jag inte kunde ringa vare sig mina föräldrar eller Steen & Lotta.

Den natten sov jag inte en blund!!!

(Jag vill tillägga så ni alla förstår tidperspektivet att jag köpte Hotte som 1,5-2 åring och sålde honom när han var 11 år om jag inte minns fel)

2 kommentarer:

  1. Ja, inte alltid man förstår sina egna beslut! Bara det känns ok just då! Sen är det ju som tur är inte förbjudet att ångra sej o fatta andra o bättre beslut! :-)

    SvaraRadera
  2. Champagnegården3 april 2012 kl. 16:51

    Nä det är sant.
    Detta beslut ångrar jag dock än idag.
    Tyvärr kan man inte få tillbaka stunden
    men jag fick en andra chans och det är ju inte dåligt ;-)

    SvaraRadera