torsdag 12 april 2012

God Morgon



Vilken underbar Zumbaträning det blev igår. Skönt att vara igång igen efter en veckas uppehåll.

Nästa Hot Shot inlägg kommer tyvärr inte fören i helgen då jag inte hunnit skriva något mer avsnitt men den som väntar på något gott ;-).

Kom på att mannen min ska på Logen ikväll så det bli tyvärr ingen ridning ikväll, han åker i princip precis när jag kommit hem. Kanske kan Madde lina Bazze en stund så han inte behöver stå idag också, hoppas =-)

Då Henrik jobbar hemma idag ska han ringa Carina på Bjökhaga Stuteri om planering inför Tösernas betäckningar... Längtar tills det är dax och tills dom är konstaterade dräktiga så jag kan slappna av lite. Givetvis kan det hända hur mycket som helst under dräktigheten som gör att dom kanske kastar eller dyl men det får vi verkligen inte hoppas! ZaZa åker till Bäcka Gård (heliotrop) i början på Maj. Vill nog ha iväg Olympic så fort som möjligt för om hon inte bli dräktig med Cardento så hinner jag sätta någon annan hingst på henne utan att det blir alldeles för sent på säsongen som hon kommer föla. Vi får se vad Carina säger idag =-) Men vem vet har vi tur så kanske vi får lite färsk sperma till vår fina prinsessa och då är jag rätt säker på att hon tar sig! Men jag behöver fortfarande era tummar, hovar och tassar korsade för att det ska bli som jag hoppas.

Å jag måste få skryta lite. Igår när jag kom hem från jobb var maten framdukad av min älskade man. Blir så bortskämd av min fina man, Tack för du finns och för att du är "min", Älskar Dig! ( Han bjöd på korvgryta som var mycket god så det får väl bli gårdagens Middagstips).

Ikväll när Mio sover ska jag träna med Pazz.Han är jätte rolig att jobba med då han älskar att lära sig nya saker. Till sommaren ska vi börja träna blodspår. Henrik vill ha honom som eftersöks hund och jag ska träna skydd med honom så han kan vaka lika bra som dom andra två om det skulle komma en hästskärare eller tjuv till vår gård.Skulle dock Inte rekommendera detta då 3 hundar kan orsaka stora skador och mannen min skulle nog inte banga för att skjuta av lite hagel om någon skulle skada våra fina hästar!Pazz har massor med vakt i sig , helt orädd så det ska bli jädra roligt att träna skyddet med honom. Får kanske ta med Zambo också, bara för han tycker det är så roligt men bulldosern Mr Bee han klipper allt i sin väg så den behöver vi inte träna skydd med mer =-)

Vi ska på valpträff med Pazz den 21 April. Ska bli spännande och träffa dom andra valparna. Pratade med uppfödaren igår, härliga människor är så stolta över sina fina avkommor! Ska bli trevliga att träffa dom igen också!

Nu ska jag återgå till mitt jobb =D

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Hur får du dagarna att räcka till? :-) Men...mins att allt som var kul gick att fixa! Men...nu känns dagarna kortare o allt mycke jobbigare! Beror visst på åldern säjs det...Hm! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat vågar jag inte stanna upp med risk för att bli väldigt trött,hahahaha. Men jag älskar mitt liv med alla djur och med min familj och alla våra upplevelser =-)
      Man blir inte äldre än man känner sig ;-)

      Radera