måndag 23 april 2012

Hot Shot del Femton.




Tidigt på morgonen var vi i Torup, jag var helt ”fuckad” och skrämde skiten av Securitas som gick vakt runt Stallet & branden för att ingen galen ägare skulle försöka ta sig in i stallet. Jag kom både in och ut ur stallet med två väktare bakom mig i tårar. Jag var så ledsen så jag betedde mig som skogstokig och ingen sa emot mig,  jag skulle minsann se så min häst verkligen var kvar där i allt bråte eller vad man nu skulle kalla det för… Det brann ju fortfarande och gjorde så i ytterligare två månader.

Vår samlingsplats under denna närmast tid var hemma hos Ami som jag tror mådde sämst av oss alla då det var hennes ställe som faktiskt brunnit ner. Vi fick hjälp av en massa människor, hästfolk, präster, brandmän, poliser you name it.
Men vad hjälpte det???

För mig hjälpte det inte ett skit, hade det inte varit för min familj, min hund och mina närmast vänner så hade jag inte klarat denna mardröm det är jag helt säker på.

Det som gör det ännu svårare att komma över är nog att det faktiskt var anlagt. Någon sjuk jävel brände upp min häst med 9 andra hästar. Än idag kan jag erkänna att om jag fått tag på den sjuka fan hade jag tagit ihjäl honom eller henne utan att blinka. Den människa som gör såhär mot något djur må brinna i helvetet och aldrig med komma tillbaka!!!!

Det gör än idag fortfarande lika ont att tänka på denna förbannade natt.

Att skriva ner Hot Shots historia hoppas hjälper både mig och honom att gå vidare utan en massa dåligt samvete. Hur som helst så lever Hot Shot kvar i mitt minne och jag hedrar honom genom att låta alla våra avkommer ha ett Hot i sitt namn så min älskade Ängla häst kommer aldrig riktigt ”Döden dö” inte så länge jag lever i alla fall.

En sak till som gör mig väldigt säkert på detta är att Hot Shot nu ingår i historieböckerna då han omkom på Torups Slott i Bara och nu ligger han begravd på deras mark med sina nio vänner. Han kommer aldrig mer bli ensam. Han och hans bästa vän Tisse ligger på varandra i graven och detta kan ingen ta ifrån dom. Dom kommer för alltid vara tillsammans och i det finner jag så mycket tröst.






Älskade Hot Shot…
En dag ses vi igen hjärtat.
Tack för allt det du gett mig och för det du kommer ge.
Tack för att du är min Änglahäst,
Tack för att du vakar över oss.
Tack för den tid jag fick tillsammans med dig.
T.A.C.K för jag fick lära känna dig T.A.C.K
Tack för att du älskar mig såsom jag älskar Dig.
Tack Vännen Tack


Vill passa på att Tacka utomstående hästrelaterade för ert stöd i vår sorg och över dem vi förlorade.

The End Of The Story About Hot Shot My Lovely AngelHorse♥♥♥

                                            Hottes bästa vän Tisse, dom vilar nu tillsammans

11 kommentarer:

  1. Jag är så ledsen, en hemsk och sorglig historia :( varför ska dessa människor finnas?..

    Vila i frid <3

    SvaraRadera
  2. Tårarna rinner när jag läser din text, och speciellt när jag läser delen om hur han ligger begravd med sin bäste vän. Det är som du säger, han kommer aldrig att vara ensam.

    Kan inte för mitt liv sätta mig in i hur hemskt detta måste ha känts, och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det. Jag hoppas precis som du att människan som ligger bakom detta får lida i all evighet.

    Vila i frid, Hot shot och de andra hästarna som omkom <3

    SvaraRadera
  3. Ja, vad ska/kan man säja... Hoppas idioten/erna har något samvete och kommer lida resten av sina liv över vad som gjorts! Man kan bara säja att det var en j-vla tur att ingen människa kom till skada...eller rättare sagt, brann upp! Till skada kom nog väldigt många runt de hästar som fick sätta livet till, det förstår jag...Bär med dej alla härliga minnen i hjärtat! Kram

    SvaraRadera
  4. Usch vad ledsen jag blev när jag läste detta, så otroligt orättvist och hemskt!
    Vilka sjuka människor det finns, hur kan man ens komma på tanken att tända eld på ett stall med hästar i?!

    Fy f*n för mänskligheten!

    SvaraRadera
  5. Som jag gråter nu.. Vilken mardröm!! :'( Helt fruktansvärt.. Lider verkligen med dig/er.. Kramar!

    SvaraRadera
  6. Tack för era kommentarer och Tankar.

    SvaraRadera
  7. Har läst klart hela Hot Shot nu. Kan inte ens föreställa mig vad du/ni gick igenom. Tror inte man gör det förrän man själv är där, vilket jag aldrig hoppas händer! Tack för att du delat storyn! Och jag tycker det är kul att du tagit upp ditt hästeri igen. Kan ju inte finnas lyckligare djur än de hos dig♥
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica Håkansson6 maj 2012 kl. 17:04

      Tack sj, för att du hängde med på vår resa!
      Jag hoppas verkligen att ingen någonsin mer behöver gå igenom det vi fick gå igenom.
      Är evigt tacksam för att jag fortsatte med mina hästar. Man får så mycket tillbaka av dom varje dag.
      Hoppas Inte det ;-) Lyckliga är det minsta dom ska vara=-) Kram

      Radera
  8. Hej, har läst hela Hot Shots historia nu och jag är verkligen i chocktillstånd. Gud, vad hemskt! Lider verkligen med dig och känner med dig! Fick riktigt ont i hjärtat!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går inte att beskriva med ord...
      Tack för du orkade dig igenom historien.

      Radera