onsdag 4 april 2012

Extra Extra ...




Har givetvis hur mycket minnen som helst när det kommer till Min och Hottes tid tillsammans. Och ju mer jag skriver om vårt tid tillsammans så kommer alla härliga minnen tillbaka. Vill att ni också ska få en inblick i dessa minne så här kommer några av dom.

När Hot Shot stod hos Bertil i Bjärred hade han för vana att ta sig ut hagen när jag stod och mockade, det var inte det att han stack utan han gick lugnt och stilla och ställde sig på Bertils finklippta gräsmatta och njöt av det goda gräset till Bertils förtret. Jag tyckte dock mest han var sötast i världen. Detta gjorde han endast när jag var i stallet annars stannande han troget i sin hage även den dagen Cannon och Vincent lyckades rama hela staketet och gladeligen hoppade över allt bråte för att söka sig ut på grönare område. Hotte han stod snällt kvar och skulle Aldrig våga sig på något liknade... Detta smitningsproblem löste jag med att varje dag innan jag började mocka hämtade jag Hotte i hagen och ställe honom utanför gården i dikes kanten där det grönaste saftigaste gräset växte. När jag mockat färdigt visslade jag på min fina "lilla" häst och han kom springandes till mig. Så här höll vi på under alla år vi stod hos Bertil och både jag och Hotte visste precis hur processen skulle gå till för ni tror väl inte någon annan kunde göra detsamma med honom? Nä Nä Nä då stod han hellre bredvid dig när du mockade ;-)

Ett annat minne var när vi stod i Landskrona hos Lotta och Steen och dessa åkte på semester och Lottas snälla gamla föräldrar skulle bo på gården och ha koll på alla hästarna, det var andra som skulle hjälpa till med hästarna. Lottas far kom ut i stallet en morgonen och såg till sin fasa att den största hästen i stallet var helt fri det vill säga inte inlåst i sin box... Nä för Hotte som hade sin box mot den enda dörren (av den delen) i stallet hade lyft av sin boxdörr och lagt sig till rätta inne i sin box med utseende över innergårdsplanen. Detta hände efter denna gång många fler gånger och än idag är vi väldigt nyfikna på hur han lyckades lyfta av sin boxdörr och mycket snyggt ställa den längst boxvägen till sin kära granne Chess=-) Denna gåta kommer vi tyvärr aldrig lösa och andra sidan har ingen annan häst lyckas göra detsamma. Tur det kanske men tanke på att Hotte alltid faktiskt stanna kvar i sin box.

Hottes allra bästa leksak var bollar. Om han varit människa hade han fasiken blivit fotboll spelare och en jädra bra sådan. Jag vet inte hur många bollar jag köpte till honom under årens gång men jag kan lova att det var en faslig massa. Efter ett tag kom jag dock på att istället för att handla fotbollar så skulle jag istället köpa basketbollar endast för att dom klarade en häst tyngd på sig många fler gånger än vad en fotboll gjorde... Stackars Bertil som han fick asa dessa bollar ut och in varje dag för ni tror väl inte han fick ut Hotte ur sin box om inte bollen var med???

Ja det finns så många minne och det är jag så Tacksam för. Vet ärligt talat inte hur jag hade klarat det som komma skulle annars...Men än finns det några historier att berätta innan vi kommer till den fruktansvärdaste natten i mitt liv när en stor del av mitt hjärta faktiskt dog...................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar