fredag 27 april 2012

Josephine Johnsson




Hejsan!
Det är Josephine som skriver, haha. Ni har säkert hört lite om mig på bloggen och som ni då vet hjälper jag till i Jessicas och Henriks stall!

Jag är 14 år, fyller 15 år i sommar. Jag bor i Bjärred med mina föräldrar och två syskon.
Jag har ridit i 7-8 år och tycker allt som har med hästar är superkul! Jag har varit fodervärd på 3 hästar innan jag började på Champagnegården.

Den första heter Castor, han är en D-ponny. Honom var jag först skötare på i ca 4 år och blev sedan fodervärd på honom. Dock var jag bara fodervärd på honom i 3 månader (och 10 dar) för han sedan såldes. Mitt liv rasade samman!...


Nån månad senare fick jag en ny foderhäst som hette Beauty, en D-ponny. Jag blev jätte fäst i henne och vi hade superkul ihop! Efter nästan 1.5 år tillsammans avlivades hon pga. tarmvred… Ville absolut inte fortsätta rida efter att förlorat 2 som betyder allt för mig!
Jag och Beauty skulle egentligen ut och tävla efter vintern.



Men en månad senare ungefär fick jag ännu en ny häst som heter Plaj. Han är en C-ponny så egentligen var/är jag för lång för honom men jag skulle ha honom till tillridning då han inte skötte sig på ridskolan.
Början var absolut inte rolig!! Men tiden gick och vi kom närmre och närmre varann, det gick bättre och bättre för oss. 
Han blev mycket bättre men ridskolan ville väl inte ge honom en chans så han såldes precis innan ridskolan satte igång igen efter sommaren.
Jag är glad att han såldes då han slipper ridskolan och mig, haha! Men han har det superbra nu vilket glädjer mig!




Det gick någon månad. Jag provred en häst som jag skulle bli medryttare på men jag tog aldrig honom p.g.a. några anledningar. Jag blev även erbjuden några hästar av ridskolan men tackade nej.
Jag letade vidare, satte upp lappar och tillslut hittade jag äntligen Champagnegården! :D
Jag trivs jättebra! Otroligt underbara hästar, människor, hundar och katter!!
Jag får göra allt som kommer till när man har häst vilket jag tycker är jättekul! Och eftersom det är så många olika hästar med olika personligheter och egenskaper lär man sig jättemycket!

Jag är i stallet på måndagar, fredagar och hela helgen. Jag rider (som ni nog vet) Buz mest men jag rider även Bazze ibland när inte Jezz kan (på mina dagar). När jag har tid hittar jag även på något med Trolle.




Jag ska ta grönt kort i sommar och Buz ska slutmätas sen ska vi dra hem massor med priser, haha! ;) Men framförallt ska vi ha kul!



Som ryttare är jag ganska galen. Jag måste alltid prova grejer, hehe. Trillar jag av, hoppar jag upp igen, även om jag har bruten arm, hjärnskakning, överskadad rygg och jaa, gud vet vad.
Jag är väldigt bestämd och älskar att hoppa! Dressyr tycker jag e trååååk!

Men nu ska jag inte sitta och plåga er med massa fakta om mitt hästliv utan nu ska ni istället bli plågade om lite allmänt om mig ;).

När jag var mindre bodde jag i USA och Italien. Jag hade GÄRNA flyttat till USA igen!

Nästan all min fritid går till stallet och skolan. Jag hinner inte med så mycket mer då jag pluggar mycket. Och nej, jag är ingen skolnörd. Hade gärna skippat läxor! ;)
’’När jag blir stor’’ skulle jag vilja bli ridande polis. Fast jag har inte riktigt bestämt mig… Jag har ju nästan ett år att fundera innan jag måste söka in till nått gymnasie.

Men jag vill också flytta till USA (som jag skrev), antingen bo i ett stort lyxigt hus och jobba med något kul eller bo på någon gård med några hästar, och då satsa på hästarna.

Annars är jag väldigt glad och aktiv. Jag gillar att röra på mig, sjunga, shoppa, fota, vara störig och sånt. Jag älskar färgen rosa!
Jag är ett riktigt mat- kak- och godis freak!! :o Äter choklad 24/7, hehe…

Ibland är jag även hundpassare. Superkul!!

Jag driver bloggen www.nattstad.se/tolvmegapixlar så har ni frågor kan ni ställa dom där eller i detta inlägget! J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar