onsdag 4 september 2013

Onsdag

Igår kväll var vi inne i stan och firade min älskade lillebror Tim på hans 17 årsdag! Vi käkade super gott (som vanligt) och drack goda drycker till det - mums =-).

Idag vaknade vi med ett ryck då postgubben knackade på dörren vid halv 6... -Er häst har rymt och springer på fältet vid motorvägen -Jippi =-( . Gissa om vi fick fart ut. Mannen kastade sig i bilen och jag sprang bort till hans sommarhage för att börja sökandet! Tur i oturen så kom Buz i full galopp till mig när jag ropade på honom - Mycket nöjd med sin natt! Ligist!!! Att sätta honom i hans Sommarhage igen var såklart uteslutet så det blev till att traska hem med honom. Väl inne i hans lilla hage somnade han direkt. Hmmm, det är tydligen tufft att vara på rymmen ;-)

När jag går för att lämna in grimma och grimskaft möter jag grannens lilla Guling inne i vårt stall, ertappade med att mumsa i sig allt ensilage som Lena och Madde packade i säckarna igår, grrr vad är det med Fjordhästar och mat och Fjordhästar på rymmen? Är dom aldrig nöjda med det som bjuds utan måste ta saken i egna hovar för att få det som frestar dom på andra sida staketen??? Jaja det blev till att traska hem till Alice och väcka hennes mamma som fick ta över ansvaret för den största utbrytardrottningen i FlädieLand. Det tillhör nämligen vanligheten att deras guling är på utflykter nattetid ;-P Hahahaha!

Jaja Slutet Gott Allting Gott.

Ha en mysig kväll gott folk & Ta hand om Er
Trött Förbrytare

2 kommentarer:

  1. Kul med djur! ;-) Jaja...det hinner inte växa mossa på en! Trivs du med att vara "hemmafru"? :-D :-D Finns säkert en del som tycker/tänker så...Men förstår att det blir häcken full!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, Jag har inte hunnit känna efter än, har ju massor att göra =-). Folk får tänka och tro vad dom vill, det går mig förbi ;-D

      Radera