fredag 20 september 2013

Bästa Avskrittaren

Igår linade jag Bazze på gräsbanan och han skötte sig som vanligt fantastiskt. Mio kom hem lagom tills vi var färdiga och ville bestämt skritta av hans stor vän vilket han givetvis fick även denna gången. Det blev en lite skritt tur ut i det fria. Lycklig unge - Lycklig häst - Lycklig matte/mamma =-).

När vi kom tillbaka tog vi in Chick och linade henne på ridbanan. Det gick faktiskt över förväntan. Hon kunde utan större problem trava i båda varven samt galoppa i det högra ;-P hahaha det går framåt varje gång vi hittar på något med henne. Men det som faktiskt gjorde både mig och mannen lyckligast igår vad gällde Chick var att vi kunde krattsa hennes hovar både fram och bak utan några större skandaler förutom att hon råkade sparka till Henrik en gång då han inte hade något bra grepp om hennes ben. Hur som helst fick vi lätt upp hennes ben igen och då stod hon helt still. Duktiga Isprinsessan =-) . Hon blev så trött av det vi utsatte henne för igår så hon la sig och sov direkt efter hon käkat sitt krafft foder, Sötnosen!
Idag har vi varit och lämnat Mio hos Farmor och Farfar då vi har en vuxenhelg framför oss bla. med en mini tjejmiddag på Lördag då mannen ska iväg på annat =-P. Jag har idag hunnit handla nästan allt till middagen samt varit på systemet där jag handlade en massa bubbel och sprit, och hör och häpna dom galningarna frågade mig om leg.... Hmmm jaja nog för jag känner mig ung och fräch men 20 år??? Något äldre ser jag väl ändå ut? Tacksam blev jag givetvis då den tanten uppenbarligen inte tyckte jag såg en dag äldre ut än så i alla fall =-P Hahahaha.

Hästarna kommer eventuellt få vilodag idag(Idag beror det  på när mannen kommer hem och hur vädret är, möjligt att jag skrittar ut Bazze och Henrik tar med Chick i träns sidan om) och i morgon. På Söndag ska vi löshoppa Chick, Lady, Bazze och ev. B2 (beroende på hur B2s snuva är, börjar se bättre ut tycker vi så nu håller vi tummarna att den försvinner) på kvällen. Ska bli spännande! Var ju ett tag sedan sist Chick och Lady löshoppade och Bazze han älskar det och det är bara därför han fortfarande får löshoppa ibland för om sanningen ska fram så kan han bli lite väl galen när han får göra det fast jag nu kommit på ett sätt att stoppa upp honom på och det är men en massa små hinder innan och ibland i mellan dom större hinderna - Fungerar skit bra och han skenar nu inte igenom serien längre =-). Om B2 kommer löshoppas så blir detta han första gång EVER - Spännande=-)

Ni får ha en trevlig helg och ta hand om Er!
Stor & Liten

Nöjda Killar

Mio och hans älskade Bazze

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar