måndag 9 september 2013

Fredag... RiksFölsBedömning

I Fredags var jag och M&M i Laholm för att visa några fina föl på riksföls bedömingen. Samanlagt så visade M&M 4 st föl och jag hjälpte till. Bäst placerad av dom föl M&M visade var Blizzard QRE (SWB) Hingst, uppfödare: Christian Påhlsson, Lövestad. Ägare: Catharina Basth, Vollsjö e. Zaladin MI 1240 u. Dittrich (SWB) 29811 e. Don Charly 1052- Martini 744 som gick till final och där placerade sig som 3:a! Stort Grattis till Uppfödare och Ägare!

M&M hade med sig Lena Nyströms Terra e. Damon Hill-Topaasch. Vacker som en Saga men som till mångas förvåning inte gick till final?! Mycket tråkigt måste jag säga...





 


Resultat för dom placerade fölen hittar ni här :http://www.asvh.se/bedomningar/oversikt/riksutstallning (ute till höger -Resultat Laholm)
 
Det blev en lång dag i Laholm och vi var inte tillbaka i Flyinge fören kl 20.30 då vi körde hem Lenas två finingar och släppte dom på deras bete i Genarp. Henrik var så snäll och kom med thaimat som vi åt tills vi höll på att storkna - Mums så gott det var! Väl hemma somnade jag mycket gott i min sköna säng kan jag lova =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar