onsdag 18 september 2013

Chick

Igår tog vi in Chick mitt på dagen och fixade i ordning henne ensam i stallet. Det fungerade hur bra som helst. Hon chockar oss varje dag nu måste jag erkänna - Stolt Matte ;-). Att lina henne i träns med sadel och stigläder hängande längst sidorna gav ingen reaktion det heller. Trodde det skulle sätta lite mer fart på vår lilla tjej men Icke, hon är lugn som en filebunk. Igår kunde hon dessutom trava på linan också- Framsteg även det =-) -Duktiga Isprinsessan. Idag ska vår fina tjej få en vilodag och imorgon ska vi lina henne på gräsbanan på framsidan, kanske kan vi få lite mer fart på henne där? Ska även spänna in henne lite så vi kan hålla henne ute på volten för hon glider gärna in till oss så ofta hon får chans och möjlighet till det. På Torsdag blir det vila och på Fredag ska jag testa att Tömköra henne, kanske fungerar detta bättre för henne, den som lever får se =-) . Är i alla fall jätte stolt över min coola tjej som inte gör någon big deal över detta överhuvudtaget vilket såklart är jätte skönt så länge det varar. I helgen skall vi löshoppa både Chick och Lady. B2 får vi se hur hans snuva är. Har inte vågat börja jobba med honom nu när han är snuvig. Är det inte bättre tills på Tisdag nästa vecka får Agneta kolla på honom när hon ändå är här på Revvos 90 dygn kontroll samt extra kollen på Montina. Vill kolla henne en gång till för säkerhets skull då hon inte brunstat sedan sista semin tillfället. Så lika bra att kolla henne tredje gången gillt =-) Håll tummarna, med lite tur kanske där finns en liten Last Man´s Hope fölis i hennes mage också (Om nu ZaZa fortfarande är dräktig vill säga, hon skall inte kollas fören den 31 Oktober, på min födelsedag så ni kan ju förstå vad jag önskar mig i present i år!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar