måndag 5 mars 2012

Vår Helg.





Fredagen vaknade vi till strålande sol, helt underbart!
Jag åkte in till Lack & lugg och blev fin om mina naglar, tack Linda =-)

Efter detta åkte mannen och jag och handlade mat inför lördagens middag bjudning.

Sen var det dags för massage vilket inte blev som jag tänkt mig. Hade bokat våra tider för ca 2,5 månad sedan pga av att mannen och jag skulle kunna åka in tillsammans och skulle vi ha tider efter varandra så fick vi snällt vänta. Men när vi anlände till Limhamn så hade den ena tiden försvunnit och endast en av oss fick komma till. Jag erkänna att jag blev rosenrasande,
Inte nog med att det tog oss över 2 månader att få komma utan här blir jag nu fast tills mannen fått sin massage vilket för mig betyder att jag kunde ha gjort en massa annat med tex mina hästar! Gggrrr, dom kan ta sig i brasan för mig har dom garanterat mist som kund!

Väl på väg hem hämtade vi Mio från dagis.

Sen blev det hästmys =-) Å jag som har mycket svårt för att vara arg när jag är med mina hästar kände hur ilskan rann av mig ;-). Dessutom var jag givetvis överlycklig över att Olympic nu är helt ”tillbaka” i sitt rätta jag och att ZaZa inte vart döende av smärta över sina ömma fötter. ZaZa & Olympic som nu går ihop har blivit bästa vänner och viker inte långt ifrån varandras sida i hagen.
När jag kom in för kvällen blev det en massa mys med mannen & Mio & god mat.

Lördagen åkte jag en snabbis till stan med Gunilla.
Jag köpte endast en parfym och en tröja till mig själv och en leksak till Mio och Lördagsgodis. Jag hittade även en tuff T-shirt till mannen som han blev mycket glad för!

När vi kom hem fixade jag inför middagen och dukade.
Gäster: Mina älskade föräldrar som vi kvällen till ära bjöd på…
Förrätt: Knaperstekt Rösti med gräddfil, rödlök och rom.
Med ett krispigt kallt vitt vin
Huvudrätt: Känguru med potatisgratäng och viltsås och stekta champinjoner.
Till detta servera vi ett fylligt rödvin alá LG
Efterrätt: Sorbet färska bär och choklad och ett mumsigt dessertvin.
Sen blev det Kaffe och lite gott mer choklad och varsin konjak

När Mina fina föräldrar åkt hoppade mannen och jag ner i bubbel tunnan och njöt,
Kom knappt upp för det var så förbaskat kallt i vinden, hahaha såg ut som ett russin när jag väl tvingade mig upp =-)

Söndagen inleddes med att åka till Linn och hjälpa henne med hennes hästar då hon råkade ut för en ridolycka i fredags, en tre åring hon rider reste sig och gick över och denna gången hann inte Linn undan. Tur i oturen, gick det bra men hon har legat på akuten sedan i fredag och är helt mörbultad med en lätt hjärnskakning, vilket vi tackar hennes skyddsängel för… Det kunde ha gått riktigt illa, vill inte ens tänka på hur illa det kunde gått… Nu försöker vi hjälpa Linn så mycket vi kan till hon är tillbaka på benen igen. Vilket får ta den tid det vill bara hon repar sig helt igen!

När vi kom hem från Linn så åkte vi till min kära bror som gett oss en säng som dom inte använder då Åsa tycker den är för hård. Sängen är 210 lång med elhiss så man kan höja nack & ben läge - Nice =-) sov som en prinsessa i natt kan jag meddela!

Nu har Hot Chick inte fått dia alls på 5 dagar. Har lite dåligt samvete då hon står och tittar efter sin mor med längtan i ögonen hela dagarna… Igår försökte hon till och med sutta lite på sin ”syster” Hot Lady men denna blev arg som ett bi, hahaha, liknar sin mor tror jag allt ;-)

I fredags och i lördags red Josse Bazze och igår fick Madde skritta honom i paddocken.
Idag ska jag tömköra honom och imorgon ska jag rida igenom honom lite lätt då han måste stå på onsdag för då har vi stallet själva och jag har dessutom Zumba på kvällen. Jag måste också se till att min älskade son får kvällsmat så onsdagarna är Vilodag här för alla våra hästar =-)

Ta hand om Er alla Fina och alla ni som kan, Passa på att njuta av solen speciellt här i SkåneLand för på onsdag ska det tydligen snöa här igen. Har vi en väldig tur så har meteorologerna helt fel när det gäller detta ;-), vi får hålla tummarna!

4 kommentarer:

  1. Du är nog inte den enda som skulle blivit nååågot förbannad! Är de inte mer rädda om kunderna så ska de inte ha några! Fundra lite över vem tredje stoet går med, om nu Olympic o Za-Za blivit bästisar...Lite som tre tjejer, då ofta en blir lite utanför! :-)

    SvaraRadera
  2. Eller Hur?!
    Skönt att höra ;-) Inte bara jag som blir arg ibland.
    Montina går med åringarna. Och till helgen skall åringarna få komma in och stona skall gå ihop. När sen Hot Lady också är helt avställd så kommer alla 5 sto få gå ihop =-). Dgens plan men allt kan som vanligt ändras ;-) hahahaha....

    SvaraRadera
  3. Tja, nog vanligare att planer ändras än att de består! :-) Det spelar ingen roll hur noga man än tänker efter o planerar...oftast blir inte så ändå! Ibland j-kligt tröttsamt, ibland befriande! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken helg du har haft! ;-)

    Hemsk det med Linn! Tur att hon inte blev mer skadad!!

    Tack så jättemycke för jag fick rida Bazzeman! Du anar inte hur KUL det var! =D

    SvaraRadera