tisdag 13 mars 2012

Underbar smärta =-D




Har träningsvärk i ryggen, magen låren och rumpan, känns fantastiskt att ha ont på dessa ställen då det varit muskler i vila under ca 4 år. ( Har bara ridit sporadiskt under dessa år) Kan knappt sitta på mina sittbenen, hahaha, så när eftermiddagen närmar sig har jag lite problem med att sitta still på min kontors stol ;-).

Igår kväll red jag igenom Bazze och det gick oförskämt bra. Vi gör mycket skritt & travövningar (mest trav). Och när vi avslutade vårt pass så var vi båda rätt möra på ett skönt sätt. Tur vi båda är under igångsättning. Känns som vi är på samma nivå och kämpar lika väl för att det skall kännas rätt och bra.

Ska höra med Linn om hon har tid att komma och träna oss en dag snart så jag får lite verktyg att jobba på nu under vår igångsättning.

Ska börja konditionsträna med tids intervaller och i helgen hoppas jag att vi kan åka till Bokskogen så vi kommer ut på lite äventyr.

Bazze kommer löshoppas en gång i veckan och tömköras en-två gånger, ridas på banan eller ut tre-fyra och vila en dag i veckan. När Bazze vilar har jag min Zumba så för mig blir det ingen vila. (Har vilat i fyra år så det är inget att gråta över ,-D)

Är så skönt att komma igång igen och jag känner redan att jag börjar bli mycket piggare och känslan efter ett rid pass är så skön i hela kroppen. Nu ska fläsket bort och min muskulösa smidiga kropp skall få komma tillbaka.

Ikväll ska min goa kille tömköras. Och imorgon skall jag skritta ut honom då jag kommer hem tidigare från jobb då jag skall vittna i Malmötingsrätt, Web vittna… Ska bli intressant.
Hmm inget jag ser fram emot men har ju inget val, tyvärr… Sen blir det Zumba för hela slanten =-D. Bazze ska vila på Torsdag för då ska Henrik på Logen och jag ska bli bjuden på god mat och gott vin av min kära vän Gunilla =-D. Ska bli mysigt!

Nu måste jag fortsätta med mitt Älskade jobb =-D.

Ha en underbar dag!
Ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar