onsdag 7 mars 2012

Allt och Inget...



Igår red jag Bazze. Det var så klart helt underbart =-)
Passade på att testa nya sadeln och den låg jätte bra på stora Baz.
Det var bra längesedan jag red nu, kommer inte ens ihåg när det var.
Men nu har jag gett mig fan (ursäkta språket) på att komma igång igen.

Planen är nu att sätta igång både Bazze och mig själv och så fort vi känner oss redo ska jag börja träna för Linn. Ska bli så roligt =-).

Solen skiner idag men enligt metrologerna ska det tydligen snö i eftermiddag/kväll
Dom lovar 5 mm snö inatt. Hoppas dom har lika rätt med det dom lovar idag som dom alltid brukar ha… Det brukar ju aldrig stämma åtminstånde inte i FlädieLand!

Ikväll är det dags för Zumba igen, ska bli skönt då jag inte varit där på 3 veckor.

Onsdagar är som ni säkert vet vilodag för hästarna men om jag hinner och orkar tror jag banne mig jag ska ta en tur på Bazze ikväll också. I morgon ska han tömköras vilket jag tycker är den bästa alternativa träningen som finns då hästen får jobba i rätt form utan ryttarens tyngd och att man faktiskt ser sin häst jobba och vad det är man måste träna mer på.

Hoppas på att våren håller i sig och ridbanan inte blir frusen för i helgen är planen att löshoppa alla unghästarna. Skojigt med busiga ett & två åringar =-)

På Fredag blir det Fredagsmys hela dagen med brorsans dotter Emelie .
Barnen ska få köra 4-hjuling och rida häst och mysa med kaniner, hundar och katter .
Dom ska få varsin Fredags present och god kvällsmat och sen får dom avsluta
dagen/kvällen med en film i filmrummet. Tror dom kommer att bli nöjda =-)

Skulle egentligen åka till Flyinge på Fredag, Lördag och Söndag. Nu blir det inte så utan jag vi ska dit på SM finalen i hoppning på Söndag istället, bättre än inget =-) men jag hade gärna hängt där hela helgen.

Bilder: Söta Buz med Josse. Dom två är några riktiga modeller ;-), hihihi!
& Bazze och hans nya sadel efter ritten igår =-)


Ha en bra dag alla fina läsare!
Ta hand om Er …

1 kommentar:

  1. Hihih (aa)

    Hoppas vi löshoppar dom på söndag så jag kan vara med! Jädra konfa!! -.-

    Kul att det gick så bra för dig och Bazze! Nu kanske man snart ser er på tävlingsbanorna? ;-)

    kram

    SvaraRadera