torsdag 29 mars 2012

HeppHepp..


Tisdagens ridpass med Bazze började väl lite si och sådär. Kändes inte alls bra om jag ska vara ärlig. Bazze var trött och kändes stel som en pinne och jag kände mig inte själv på topp.

Men mot slutet flöt allt på som det skulle och det kändes riktigt mjukt och fint.
Vi avslutade på topp och var båda väldigt nöjd med vårt träningspass.
Kan erkänna att vi båda flöt i svett efteråt, mysigt ;-) hihihi.


Igår fick våra fina åringar gå i sin egen hage och det gick jätte bra. Olympic, ZaZa och Montina fick gå i lösdrift hagen. När hästarna skulle in ville inte Montina vara kvar själv med åringarna så Olympic fick stanna ute. Det konstigaste jag varit med om på länge hände dock, när Olympic kom in i hagen till hennes dotter Hot Chick, då tillät hon denna börja dia på henne men vad jag vet har hon ingen mjölk kvar, hon har ju dessutom stått inne i över en månad och gått med ZaZa i hennes hage på dagarna så Chick och Olympic har inte alls setts under denna tiden. Ja det var skumt må jag säga men det är slut på det nu. Från och med ikväll kommer åringarna komma in på box och dom kommer inte släppas ut på lösdrift fören Olympic och Montina åker iväg på betäckning. När dessa sedan kommer tillbaka, förhoppningsvis dräktiga så kommer småtjejerna inte ha en chans att närma sig vissa delar av stonas kroppar det kan jag lova =-).

Igår kväll var jag på Zumba igen. Det var lika underbart som sist och nu börjar jag kräva mer av mig själv i dom danser som sitter. Jag var svett som om jag stått i en dusch, äckligt men förbaskat skönt =-).

Idag ska jag rida Bazze, blir nog lite bomövningar, det kan Mr Big behöva. Töserna ska få inviga sin nya box, tänkte ha dom i samma box såhär i början. Har haft dom så förut så det är inga problem tvärtom så blir dom mycket lugnare och tryggare.

Imorgon ska vi ha konferens med våra säljare i Malmö på AWA efter konferensen blir det lite lunch och sedan ska vi ner i puben och njuta av lite After Work. Kan mina duktiga gubbar behöva och jag likaså. Har en fantastisk tur som får jobba med så underbara och härliga killar som är så duktiga och som jag lär mig så mycket av. Det blir svår att ge tillbaka så jag får hoppas att jag kan åtgärda det med att vara en bra ”chef” för dom ;-D .

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar