torsdag 8 mars 2012

Torsdag




Ja vad ska jag säga... När jag vaknade i morse var det ta mig tusan helt vitt igen och det snöade fortfarande tunga vattniga snödroppar från ovan. Kanske inte precis vad jag önskat mig en dag som denna då detta är veckans FREDAG för mig... Men skam den som doppar huvudet i sanden och ger upp för tidigt. Mot sen eftermiddag sprack himlen upp och solen kom fram, Vårt underbara Vårväder kom snabbt och enkelt tillbaka igen -Lycka för den frusna skåningen från FlädieLand ;-)

Dagen på Jobb var mest jobbig då mitt projekt fick startas om för andra gången... Men var gör väl det "det är ju ändå FREDAG" =-)

Väl hemma dök jag i mina UNDERBARA Kingsland ridbyxor (en av dom hihihi, levande Kingsland skyltdocka är precis vad jag) och for ut i stallet.

Madde red Buz för Alice, såg inte så mycket av det men hon sa att det gick bra så det litar jag på ;-). Själv Hade jag tankarna på något helt annat nämligen framtidsplanerna för mig och min fina kille BAZZE, mitt hjärta och trogna vän.

Idag tömkörde jag honom och fick igenom honom riktigt fint.
Vilken häst alltså vill alltid göra sitt bästa =-)

Jag friserade hans Man & Svans ikväll också, det var på tiden, såg ut som ett avelssto =-) hahahaha, men nu är han så tjusig min ståtliga kille, bara vinterpälsen som ska av sen så blir han "farligt" vacker och oemotståndlig, speciellt när musklerna sitter där som ska och brukade göra =-).

Nu är min älskade man och hämtar Thaimat i Lund, jag tar ett glas vin i väntan på god mat och bloggar för Er♥ Efter maten ska jag dundra in i duschen och efter det rakt ner i min nya stora underbara säng och läsa RIDSPORT som kom idag. Vilken dag det blev ändå, inte sant??? =-)

I morgon blir det upp med tuppen så jag hinner rida Bazze innan kusin Emelie kommer.

Ha en underbar kväll!

OBS: Gamla bilder...

2 kommentarer:

  1. Hello, riktigt fin blogg du har! :D
    Kolla gärn in hos oss, gör gärna bloglovin&länkbyten :)
    Varje måndag har vi även veckans blogg!
    kram TN :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande.
      Ska jag absolut göra =-)
      Kram CHG

      Radera