fredag 31 maj 2013

Äntligen Fredag =-)


Vår fina Gilda
Igår lämnade vi Chilli till M&M som skall börja bom och små hoppa in honom. Tillbaka fick vi 2 sto med föl som skall semineras här hos oss. 4 sto sprutade vi igång igår och idag hoppas vi att Agneta har tid att klämma in oss för att kolla Samantha, Linetta & Gilda. Skulle dom inte vara på gång så sprutar vi igång dom idag,så lyder planen ;-). Så nästa vecka hoppas vi kunna seminera vårt första sto här på gården! Spännande...

 Igår kom äntligen M&Ms sista föl för året. Det kom ett alldeles underbart sött hingstföl e. Cardento - Concorde - Kaliber. Stort Grattis till stolta uppfödare M&M Stable =-)
Underbaring
Idag ska jag fixa stallet nu så fort jag fått iväg Mio till dagis. Sedan håller jag tummarna för ett besök av Agneta. Därefter ska jag fixa en gåva till kvällens middagsvärdar. Kl 13.00 ca hämar jag kusin Emelie från hennes dagis och åker sedan och hämtar Mio. Sen blir det fullt ös här hela eftermiddagen kan jag lova ;-). 

Ikväll blir det middag med Ola &Hanna, mycket trevligt! 

Ni får ha en trevlig Fredag / Helg & ta hand om Er!


2 kommentarer:

  1. Hur går det med babytillverkningen... ;-)4-benta menar jag förståss! Är det ingen som vill vara först!? Vilken helg vi haft! Badat utan att det isat! Hur skönt som helst. Nu får de

    SvaraRadera