onsdag 15 maj 2013

Är så förälskad...

 Är så förälskad i vår fina Emmerzon. Han är så himla fin och stor med långa krokiga framben, som givetvis kommer rätta ut sig inom dom närmsta dagarna ;-). Underbaringen har äntligen efter mycket trugande förstått var mammas spena finns och vilken underbar mjölk den bjuder på. Eftersom han är så stor så hade han lite svårt att komma rätt igår så vi fick allt hjälpa och kämpa lite för att få igång honom. Tur att vi mjölka ut lite råmjölk till honom. Brukar göra det när det anländer stora föl då jag vet att dom kan ha lite problem med att få till diandet. Nu är han en matglad sprallig kille som älskar livet =-). Olympic är precis som vanligt världens bästa mor, älskade tösen!
Kommer jobba hemifrån denna veckan ut så jag har koll på mina älskade bebisar, älskar denna fördel i fölningstider =-).
Gott med mat när man är alldeles ny
En annan grej som är lite tråkigt och gör att jag har fått lite huvudbry är att Diamant De Revel, Linettas utvalda hingst, är såld till USA och nu endast finns på fryst. Vet inte om jag vill utsätta ett första gångs sto för fryst semin, vet ju inte ens om hon kan bli dräktig. Känner heller inte för att byta hingst då Diamanten är perfekt för Linetta... Ny hingst är klart ett alternativ men inget alternativ jag egentligen vill ta. Dessutom blir jag lite irriterad över att Jan B och jag hade en deal som nu han bryter i och med att hingsten inte längre finns på kyld sperma som i sin tur innebär att jag istället för att seminera henne här hemma som planerat nu kanske måste låta henne semineras på Björkhaga tillsammans med Olympic vilket innebär en mer kostnad på ca 8000:- i vet kostnadet och uppstallning och lite annat smått och gått och då har jag inte räknat in momsen... Får se om vi kan komma överens om något med Brinken för vi är ju trotts allt hans största kund i år och en sådan borde han väl vara rädd om kan jag tycka. Hur som jag måste bestämma mig fort nu för meningen är ju att hon skall betäckas snart.
Vig bebis =-)
Städerska uteblev idag, varför vet jag inte så jag måste städa hela huset  i kväll, Tråkigt!

Duktiga Hjälpredor =-)
I eftermiddag är det dax för kvartsamtal på Mios dagis, har en hel del saker vi kommer ta upp då det hänt en massa tråkiga saker där som gör att vi faktiskt funderar på att byta dagis vilket jag egentligen inte vill då Mio har alla sina kompisar där. Men från att vara den lyckligaste ungen i världen som knappt hann säga hejdå när man lämna honom på dagis skriker han nu hysteriskt varje gång vi lämnar honom och det skär i mammas hjärta =-( Blir så ledsen när ett så bra dagis gått rätt i backen. Dessutom har ALL den bästa personalen slutat pga saker jag inte tänker ta upp här. Den nya personalen är under all kritik så dom kan man inte hänga i julgranen precis. Tråkigt! Har givetvis hänt en faslig massa tråkiga saker till men detta stannar hos oss då vi inte vill hänga ut någon här.Jag är så himla trött på detta nu så idag ska dom få höra ALLT!
Mattes hjärta
 När vi kommer hem kommer intressenterna på kattflickan och tittar på henne. Får se om det blir affär eller inte. Om inte så har jag andra intressenter på henne så det löser sig säkert ;-) Kissarna är nu stora och väldig busiga och springer runt och klättrar och har sig på allt dom kommer åt -Sötnosar!
Vila måste man!
Igår maskade vi Chick & Lady och nu går dom i stora sommarhagen och myser. Ska ringa Hanna så hon kommer över en dag och verkar alla sto, unghästar, det behövs verkligen! Ska dra bak dojjorna på Chilli också som nu har semester samt Linettas skyddsko.
Filmen är från igår-alldeles nybakad ;-)
Nu ska jag återgå till mig arbete. Ni får ha en bra dag & ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar