måndag 27 maj 2013

Vår Helg & Måndag

I Lördags for vi till Flyinge för att hejja på Maths och Hulda när dom tävlade 1.10, dom kom 2:a - Så jädra duktiga. Maths bestämde sig då för att starta fina Hulda i 1.20 klassen också där gick också strålande, 0 fel och en sjunde plats.Är så stolt över vår fina vän och hans jätte fina häst =-) Stort Grattis!

På kvällen åkte vi till svärfar och grattade honom på hans födelsedag. Vi grillade och hade väldigt mysigt tillsammans.

I Söndags for vi snabbt till Flyinge igen för att se när Maths och Hulda klämde en 1.20 klass till. Gick jätte bra förutom ett missförstånd vilket resulterade i ett stopp men annars gick det som tåget och båda Maths och Hulda var jätte nöjda efteråt =-) 4 fel är inte något att gnälla över när man faktiskt blivit placerad i alla klasser man startat i sedan föl/mamma ledigheten tycker jag! Duktiga Maths & Hulda! Vi kl 13.00 infann vi oss på Hellas för middagsmys med mina köra föräldrar. Precis som vanligt var det underbart god mat och dryck och en massa spännande samtal.

Idag har jag jobbat hemifrån och Agneta har varit ut här och kollat Linetta och Gilda som tyvärr inte var redo för semin idag heller... Jaja dom kommer när dom är mogna för det ;-) Allt har ju sin tid.

I helgen har det också blivit bestämt att vi kommer betäcka ännu ett sto här i Sommar. Vad det är för sto och med vem den skall betäckas med  avslöjar jag när allt är klart .Men kan avslöja att jag känner mig ärad över att bli erbjuden ett så fantastiskt fint Elitsto - Jag är så glad =-)!

Nu blir det lite middag sen ska jag ut och ta in lite hästar samt mysa med 2 åringarna och fölen. Ni får ha en härlig kväll & ta hand om Er!
Bjuder er på filmen på Maths & Hulda från gårdagens 1.20. Hade TYVÄRR inte med kameran i Lördags vilket är sjuk tråkigt då Maths & Hulda gjorde 2 SUPER runder men denna rundan var inte helt fel heller =-) hade det inte blivit ett litet tråkigt stopp så hade dom förmodligen en av dagens bästa tider =-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar