söndag 24 juni 2012

Regnig Söndag = MysSöndag

Mios kvällsnöje, kolla alla djur Lars skjutit



Midsommarafton firades på Hellas men en massa god mat och dryck. Vi hade en lugn och skön afton med många skratt precis som det ska vara =-). Dessutom hade vi två helnöjda hundar med som firade midsommaren men oss, Zambo och Pazz.




Igår vaknade jag med migrän, vilket jag inte haft på flera år. Mycket trist för detta innebar att jag var sängliggande typ hela dagen men efter en del Treo och massor med vila försvann den otäcka "gästen" Vilket resulterade i att  Grann midsommarfesten inte missades =-). Vi hade jätte trevligt med mycket sill och allt där till.

Gunilla & Marie & Jag

Skulle egentligen till Everlöv och träffa Sophie och hennes hingstföl men detta fick jag tyvärr skjuta upp pga migränen. Hoppas att vi hittar en ny datum som vi kan ses på snart!

Idag regnar det (äntligen) så vi skall spendera vår Söndag i soffan med några filmer och ladda batterierna inför veckan som kommer! Skall åka till Björkhaga i morgon och göra en extra koll på ZaZa och som jag skrev på midsommarafton så kör vi på med ett nytt försök om vi fortfarande inte hittar något embryo, men gud vad skönt det vart om det visar sig att ZaZa faktiskt är dräktig som hon kändes när vi kollar henne imorgon. Vågar dock inte tro något utan tar det som det kommer istället.

Förresten så var vi precis och kolla grannens hästar. Dom fick ett föl igår natt, islandsföl. Idag är dom borta över dagen och vi lovade att kolla till deras hästar. Så liten och söt deras hingstföl är. Helt galet!
Längtar tills nästa år när vi själv får några föl, helst 3 men man ska ju inte gapa efter för mycket ;-)

Ha nu en skön Söndag.





Sötis

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Emma,

      Vi har två tjejer som hjälper oss med alla våra hästar redan.
      Tack för erbjudandet =-).
      Ta hand om dig!

      Radera