tisdag 19 juni 2012

Mina Katter.


Majsan(R.I.P) & hennes första kull (mumzi  & 2 syskon)

För mig betyder min katter precis lika mycket som mina hästar, hundar och kaniner.
För många betyder dom inte lika mycket. Jag förstår inte varför. Katter är underbara, lätt skötta djur, speciellt när man bor på gård som jag. Dom är egna och söta och aldrig i vägen men samtidigt alltid på plats när man behöver närhet och  lite kärlek.

MumziBebis ❤

Jag har 6 katter varav en flyttat till grannens uthus, hoppas dock han kommer hem lite oftare.
Den förrymda katten Mumzi, som liksom sin mor går sin egen väg är världens sötaste kisse, svart och vit med en vit prick på svantippen. Det finns ingen katt på hela jorden som kan knorra som han, det ekar i hela huset. Älskade kissen

Mumzi den förrymda kissen

 Gizmo, mamma till alla barnen, långhårig skönhet som hellre bor i stallet än inne hos oss =-) Kela gör hon bara precis när hon själv vill om hon inte är dräktig för då går ingen förbi henne utan en timmes kelande. Söt som socker och en riktig LADY!

Gizmo ❤

Bebiskatt, svart och vit långhårig sockersöt kille som älskar kärlek till den milda grad att han saglar bara man tittar på honom. Sover gott inne hos oss hela dagarna och drar på raveparty på nätterna. Han är helt slut varje morgon vi kommer upp så då slinker han in och käkar lite så han kan sova gott hela dagen tills vi kommer hem från jobb.

Bebiskatt❤  Gizmos avkomma

Rex min speciella kisse som höll på att bli uppäten av min Rottis Mr Bee men otroligt nog överlevde och mår super idag. Han kommer gärna in och myser ibland men efterhand som vädret blir bättre desto mindre ser man honom förutom när han sover på en köksstol. Fördelen är att han kommer hem varje dag, med eller utan skador och är hemma några timmar för att sedan sticka ut på nya äventyr. Jag tror Rex har varit med om det mesta. Han är en väldigt cool katt som är en jävel på att jaga och gärna visar upp sina byte för oss. Vi hinner dock aldrig plocka bort liken då antingen någon katt eller hund slukar dom i ett nafs.

Rex ❤

Gräddnos min lilla skatt var försvunnen i ca 2 år men kom med hjälp av katthjälpen hem till oss igen och går nu inte utanför gården gränser vilket jag är väldigt tacksam för. Hon smyger runt här och skrämmer slag på både hästar, hundar och oss ibland, lite som gubben i lådan kan hon dyka upp lite varstans. Men hon blir såklart förlåten varje gång bara för hon är en lady så söt så söt =-D Hon älskar sitt liv och är väldigt tacksam över att ha fått komma hem igen.

Gräddnos ❤

Sist men inte minst har jag min gosekatt, Jamzan, hon sover intill mig varje natt. Hon är liten och naggande go men älskar endast mig, me like ;-) tuff som en… jag vet inte vad och bangar inte för att kasta sig på vildkatterna som strövar runt här, som  flyr med svansen mellan benen, jag förstår icke vad hon hotar med för hon är så himla liten ser ut som en liten kattunge men i sinnet är hon stor som en björn, hahahaha, tror hon i alla fall. Hon är världens bästa gosekisse mysig som få på nätterna och odräglig som många katthonor som kan allt bäst själva på dagarna.

Jamzan ❤ Tuffast av dom alla =-)

Dessa katter är mina bebisar och jag älskar dom lika högt som alla mina andra djur.
När någon av mina katter dör eller försvinner blir jag helt förtvivlad och försvinner dom letar jag till jordens ände även om dom skulle påträffas döda i ett dike, då vet jag åtminstone vad som hänt och jag kan begrava den lilla stackaren, än så länge har jag begravt 4 st och blivit av med en . Det är alltid lika tungt!

Min bonuskatt sa hejdå en morgon och kom aldrig hem igen… Sånt som händer sa mannen och visst e det sant men ovissheten om vad som hänt, vart han är, är fruktansvärd. Men man lär sig att leva med det och njuta av dom individer som nu tar hans plats och vem vet kanske kommer han hem igen en dag, inget är omöjligt när det gäller katter. 

Bonuz R.I.P

2 kommentarer:

  1. Näe, förstår inte snacket..Det är ju BARA en KATT! Nu har jag bara en Svettis som jag ärvt efter dottern som skulle dela boende med en som var allergisk. Då blev jag hastigt o lustigt med katt igen! Hade inte tänkt utsätta en katt för min svarta mara! Men den här har lärt sej att passa sej! Bästa platsen är på strykbrädan! Där ligger hon o viftar med tassen efter hunden som står o studsar...Hon är en liten kvartsfigur på 2,5 kg, grannens bekant vägrade tro på mej att det inte var en kattunge! Grannens katt väger 6 kg...En riktig Gustav!

    SvaraRadera