lördag 16 juni 2012

LördagsMys

Kvällen igår bjöds vi på hemmagjorda hamburgare, grillad majs och klyftpotatis. Till detta fanns Alla tillbehör man kan tänka sig. Så himla gott! Fotbollen gick som jag trodde ända skillnaden var att Sverige spelade riktigt bra så matchen var till och med för mig den totalt ointresserade rolig att titta på. Måste dock tillägga att det är dax för Isaksson att gå i pension! Han var katastrof och bör bytas ut!

Rasmus uppladdning inför fotbollen

Sarah passade på att klippa min mycket långhåriga man, det blev riktigt bra och nu känner jag igen min kärlek igen ;-D...

Sarah klipper Henrik =-O

När Mio kröp upp i vår säng i morse för att väcka oss satt han och klia sig på näsan. När jag frågade honom vad han höll på med svarade han - Mamma jag trycker upp myrorna. Jag Myrorna? -Ja mamma jag trycker upp myrorna, dom kliar i min näsa. Jag: Menar du kråkorna Mio - Ja Mamma, det var ju det jag sa!, hahahaha, Gull unge. Alltid lika härligt att börja dagen med ett härligt skratt =-)

Rex i trädet

Katten Rex överraskade oss när vi skulle stiga ur sängen. Vi har sovrummet på andra våningen och precis när jag skulle stiga ur sängen hör jag hur någon mjauar utanför fönstret. Hahahah Sötaste katten stod i trädet men vågade inte hoppa över på taket och in till oss, tur det kanske när det regnat hela natten och taket säkert är halt. Där stod han och svajade på en tunn gren men fick efter långt övervägande klättra ner igen och springa in genom altandörren istället. Nu sover han så gott i kattställningen vi fick av fina Linus, skyddad från regn och rusk =-).

Rex

Idag ska vi sätta upp lite lampor runt huset och om regnet upphör skall jag rensa en rabatt så min fina buske med dom finaste blommorna kan få en chans att överleva, fråga mig inte vad det är för blomma för sånt kan jag inte. Köper det jag tycker är vackert och i detta fallet sparade det som fanns på plats som jag tyckte var fint =-).


Ikväll blir det middag hos Ola Och Hanna. Ska bli himla mysigt, var så längesedan vi sågs. Och det påminner mig om att jag måste åka iväg och fixa något fint vi kan ge till dem när vi kommer...




Nu blir det en sen frukost. Hör och häpna Mio vaknade inte fören kl 09.00 idag. Blir så bortskämd av min lilla prins, han är precis som sin mor ingen morgon människa, ibland ska man ha tur när man skaffar barn, jag fick högsta vinsten... Min Älskade Mio. Finns ingen bättre Unge


Hästar, hundar, katter, kaniner mår jätte bra allihop. Och njuter av sin sommar i vilket väder det än bjuds på. Härliga djur. Efter frukosten skall jag ut och ha hästmys och Chillihantering. Fick en sadel alldeles gratis igår värd 2400:-, säger inte av vilket butik, men jag blev väldigt glad. ( Om Ni läser detta  så TUSEN TACK!!!) Vi ska ha sadeln till inridning av våra unghästar. Idag skall Chilli få känna på den =-). Ska bli spännande och se hans reaktion.


                                   Ni får ha en härligt mysig Lördag. Ta hand om Er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar