torsdag 14 juni 2012

Den längsta dagen på väldigt länge...

Som ni vet var vi på Denise Student i går och det var så trevligt med god mat och vackra människor och en mycket lycklig Dezzie som dagen till ära var lagom rund under fötterna, precis som det ska vara ;-) Tårtorna blev mycket uppskattade vilket vi såklart är mycket glada för.

Denise Student Tårtor

Sjuk Goda =-)


Vi for upp i ottan i morse då det var dax för Sommarparty på Mios dagis. Blev kanske inte precis som vi tänkt oss då Mio total vägrade att stå på lilla podiet och sjunga med sina kompisar. -Vill dom sjunga kan dom göra det själv, Mio stannar hos min mamma! Sagt och gjort, Mio blev i min famn tills den ljuva sången var över. - Mamma, nu har barnen sjungit färdigt, Mio sjöng inte... -Nä lilla älskling jag vet det och så gör även min arma sneda rygg. -Men mamma, Mio kan sjunga för dig och pappa ikväll! Det tacka jag för ;-). När barnen sjungit färdigt och en stackars unge fått hela mick stativet i huvudet så hon brast ut i hysterisk gråt dukades det upp med det största tårtkalas jag någonsin sett. Vet inte hur många olika tårtor det fanns men jag skojar nog inte om jag säger omkring 10 st. Mio ville smaka på Alla... Det fick han inte dock fick han ett glas fyllt med juice så dom övriga 8 tårtorna blev ett minne blått =-)

Utslagen Mio när han kom hem från Dagis

Idag har det mesta gått åt skogen  så med facit i hand borde jag kanske stannat hemma i min säng hela dagen istället?  Dessutom hade jag en hemsk huvudvärk som grädde på moset, som ni säkert förstår gjorde inte detta saken bättre...I morgon jobbar jag hemifrån och slipper bli avbruten.

Nu blir det ett glas vin för fru Håkansson och Sherlock Holmes Nr 2 som kom ut på DVD igår.
Soffelocket kallar så ha nu en mysig kväll och ta hand om Er!

Nyfikna flickor studerar Husse när han klipper gräset.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina sommartårtor! Dem hade husse lyckats med! Har oxå käkat tårta! Stick cafét tar sommarlov o fritidset som håller till brevid biblioteket där vi huserar hade lämnat tårta till oss! Gullisar! Har börjat sticka raggisar med start vid tån...Totalvrickat! Men man vänjer ser nog!...Då vet man hur höga skafft man har garn till ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja varför inte, sommaren ser inte ut att vilja bjuda på sig själv... Tårtorna blev väldigt uppskattade vilket gjorde mannen min stolt som en tupp ;-)

    SvaraRadera