onsdag 27 juni 2012

God Morgon

Härliga körsbär så himla goda. Värda varenda krona ;-)
 Då var det Onsdag och om allt går som planerat semineras ZaZa än en gång med Cardento.
Tredje gången gillt, hoppas jag slipper försöka en fjärde gång men om det är det som måste till så visst då kör vi på det också ;-D...

Älskade ZaZa ❤. Saknar Henne men snart kommer hon hem igen!
Gårdagens middag blev hemma panerad rödspätta. Så himla gott det blev. Mio tyckte dock att citronen var : Skit Sur... Suck, hemskt vad han snappar upp fula ord lätt den lille. Har dock ingen annan än mig själv och skylla då jag utan att tänka på det kan rabbla en hel massa ful när saker inte går min väg, dock för det mesta med ett stelt leende på läpparna ;-), hahaha. Och Henrik är inte mycket bättre så Ja det är vårt fel att vår son kan lägga till med ett fult ord ibland. Försöker att inte bry mig  om det när lillkillen får till en mening med ett fult ord i, tror bestämt att om vi inte gör så stor sak av det så är det inte lika kul att använda orden. Hmmm...



"Skit" sura Citronen ;-)






Efter middagen njöt vi av en kopp kaffe & konjak & en mörk choklad, mycket gott ;-)
Detta njöt vi av till Allsång på Skansen. Vet inte om jag börjar bli "gammal" men visst är det ett mysigt och glatt program  som hör sommaren till? Kändes verkligen som att ; Äntligen är Sommaren här =-) Vad som fattades mig igår var dock Solen som för tillfället gått i idé. Men nog skall den väl snart titta fram igen nu när Mums Mums och Allsång är på G igen?! När premiär programmet nått sitt slut fick vi ut och fixa  hagen mellan Stona och Bazze. Har ju gjort en liten sommarhage till min stora kille lite sådär provisoriskt och denna hade nu blåst på sniskan. Tur jag har väluppfostrade hästar så dom stannade på den sida dom hör hemma ;-D. Vet dock en som blivit överlycklig om Bazze gått över till flickorna... Olympic som från första dagen dom sågs Älskar sin stora livvakt och kärleken är besvarad ❤.

När jag gick upp i morse möttes jag av denna syn. Sex av hästarna var helt utslagna, hahahaha, Älskade hästatrollen, mina fina ❤. Ursäkta dålig bildkvalité men man får ta vad man har tillhands och då blev det Iphonen =-)
 
Flickorna & Bazze, Lady ligger bakom Tiniz =-), syns knappt!

Chilli ligger och vakar över sin flock ❤

Bästa morgon utsikten man kan tänka sig =-)
 Ska börja förbereda en massa inför helgens båda kalas när jag kommer hem och enligt mannen har nu mina kalasdetaljer anlänt så jag kan dekorera riktigt mycket, tror Mio kommer älska årets dekoration  =-) . Ska givetvis ut och ta hand om mina hästar i eftermiddag också, var faktiskt förbi Chillis hage när jag skulle åka till jobb, fick en hel massa mulpussar vilket givetvis förgyller min dag =-) GoseHingsten❤  Nu skall jag återgå till mitt arbete. Ha en bra dag alla fina läsare.
❤Ta hand om Er ❤

5 kommentarer:

  1. Gottigott! Testa o grilla citronen till honom då blir den lite sötare. :-) Var glad så länge det bara är skit som kommer! ;-) Testa o riv i Västerbotten i paneringen! Gott! Å i dag blev bästa barnvakten (för 25 år sen) OS-klar!!! Sååå kul!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag absolut testa =-) Låter gott!
    Vad roligt, vem av dom var det?
    Jätte Skoj =-)

    SvaraRadera
  3. Minna...Hon var med som hästskötare när jag red Crusse på 4-årspremieringen. :-) När jag övningskörde med henne runt Sveden på små skogsvägar så fundrade jag om hon alls borde sitta bakom en ratt o nu rattar hon vad 17 som helst! (både 4-hjuligt o 4-bent) ;-) Ska tydligen vara mörka hingstar som börjar på S för henne!

    SvaraRadera
  4. Jaha vad roligt. Ja jag så att hon skulle rida Santana =-).
    Min man har hjälp Minnas far med att köra ut deras gödsel får något år sedan, inget han håller på med längre =-)

    SvaraRadera
  5. De på Sveden är lite impade av pappa Telde...Han kommer o hälsar på med helikopter.... :-) Det är så kul att Minna hela tiden håller kontakt med Heléne o Göran! Att inte glömma sitt "ursprung" så att säja! Sveden var förr inte bara ett ställe man tog sina ridlektioner utan så väldigt mycket mer! Sagospelen som var varje sommar är något som inget Svedenbarn glömmer! Mina änglar var med från 6-år...Vilket gjorde att de inte hade några problem i skolan att stå inför klassen med olika redovisningar! Lite mer "bara" vanlig ridskola nu...

    SvaraRadera