tisdag 11 maj 2010

Min Granne Buz



Detta är min hag-granne Columbus även kallad Buz...
Ja busig är han och tycker inte om många mer än sig själv... å Agge då förstås.
Han är dessutom totalt tokig när det kommer till mat, tror ta mig tusan att han hade kunnat käka upp hela mig om det skulle bli brist på mat, Hu!

Han är inte lik oss andra högresta eleganta hästar för han är egentligen en arbetshäst, emigrerad från Norge. Han kvalisort är Fjordhäst-Norsk Fjordhäst...

Han är 6 år.

Det är en trevlig tjej och hennes mor som rider Buz 5 dagar i veckan. Malin & Isabell heter dom, jag tycker om dom för dom bjuder alltid på godsaker och kel. Dom har Buz på foder, tror att dom betalar för hans mat och skoning, Stackarna dom kan inte ha mycket pengar kvar när han börjar sätta i sig mat ;-), hehehe! Buz Älskar sina extra ägare! Å han har blivit lite snällare mot oss andra odödliga sedan Malin och Isabell kom till världen.

Nu måste jag återgå till lite rodeo i hagen, det drar i benen, måste får Springa och Busa lite =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar