torsdag 20 maj 2010

Bloggen sie Bitte...


Matte hjälpte idag Isabell och Buz i paddocken... Det såg mycket stiligt ut måste jag erkänna! Dom gick över bommar som låg en bit över mark... Förstår inte riktigt vad detta kan vara bra för, det är väl bara till att hoppa... Eller gå under...

Rätt som det var kom skabbräven farande från ingenstans, matte tänkte direkt vad är det för en konstig hund men då kopplade hjärnan hennes och hon börja gala som en tok, varpå Husse fick fart på benen och for och hämtade geväret...
Husse sköt skabbräven, den stackaren fanns det inte mycket hår på det kan jag lova...
Å vilken jävla smäll, jag blev allt lite skraj! Ja ja nu har husse eldat bort räv med alla skabb och andra parasiter så våra katter och hundar här på gården inte ska få eländet.

Mormor Annika har varit på besök idag och som jag lovade bjöd jag på uppvisning. Jag ska förklara: Det kliade på mitt bakben... På insidan av mitt bakben och smidig som jag är, ;-) hehehe, sträckte jag mig för allt vad jag är värd mot kliandet varpå jag glömmer att jag har 2 ben fram som måste vara i mark, tappar balansen och försöker springa upp benen (inte så Smart med huvudet fortfarande bak i ljumsken) hamnar på knä... Å rätt som det är kommer väl hela mitt fina arsle flygande ÖVER huvudet i en jädra fart... Ja jävlar vad det gick... Matte kallade det för Kullerbytta... Har aldrig varit med på maken!!! Men Mormor Annika uppskattade det, det vill jag lova! Som dom där konstiga människorna skrattade. Både mor min och jag blev allt lite chockade, då främst mor min! Måste nog öva på detta lite till... Kan vara bra att kunna när jag blir stor kanske...

Nu har jag precis kommit in i det nystädade härliga hemmet, maten är fram dukad, MUMS, sedan är det hopp i halm för i morgon väntar en ny dag med nya utmaningar och uppvisningar.

Natti Natti Mina Vänner =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar