onsdag 19 maj 2010

Bazze den Store.



Bazze rider matte på.
Han är en dressyr häst efter Angard!
Mor min tycker han är stilig men jag vet inte det ;-)
Stiligare än mig är svårt att hitta, hehehehe!
Bazze är född Finland.
Hagelstam har fött upp honom så hans namn är igentligen
Hagels Alabaster men matte kallar honom för Bazze så då får det bli Bazze, klart Slut finns inget mer att diskutera om det...
Men för mig är han den Store ;-). Med sina 178 cm så kan jag inte ha helt fel.
Bazze är 9 år och jag måste erkänna att han är mycket elegant när han rör sig...
Ska försöka lära mig så mycket jag kan av honom.
Han hjälper mamma att skydda mig när det händer farliga saker i och utanför min frihet som när den äckliga skabb räven kom, hu , vilken tur att jag hade mor och Bazze runt mig då annars hade jag blivit jätte rädd (Berätta INTE det för någon) men nu kunde jag allt vara lite tuff själv faktiskt...

Solen skiner och jag njuter med mor min i hagen! Livet kan nog inte bli mycket bättre. Nu ska jag bada lite i vatten tunnan, har ni inte provat detta så kan jag varmt rekommendera det för det finns inget skönare när solen gassar ;-).

På Återseende Kära Vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar