tisdag 20 augusti 2013

Varför...

Varför är det alltid så att när man har en plan för att nå sitt mål, och man jobbar stenhårt för att nå dit så kommer det alltid en massa hinder i vägen som man måste ta sig över eller förbi, vilket medför att målet faktiskt inte kommer närmre utan är precis lika långt bort som när man startade(Känns det som iaf). Hur mycket måsta man bevisa både för sig själv och alla andra att jag inte kommer ge upp mina drömmar utan ska lyckas, om jag så hinner bli 100 år innan jag är där? Vissa dagar undrar jag dock hur fan jag orkar kämpa för något som dom flesta av mina nära och kära tycker är helt galet och inte alls vill förstå sig på. Mina föräldrar tillhör den kategori  som inte alls förstår varför jag kämpar så hårt för det jag gör och lägga så mycket pengar på det. Som min Far sa i ett tal han höll till min bror för x antal år sedan -Min dotter däremot har alltid gått sin egen väg med sina förbaskade djur som bara kostar pengar, hade hon inte haft den otroliga kärleken till dessa djur hade hon i dag varit rik som ett troll - Sant Pappa Men det hade inte gjort mig lycklig. Hur skulle jag kunna leva mitt liv utan mina djur? Dom är mitt allt och har så alltid varit. Det är dessa otroligt "dyra" djur som får mig till att kämpa varje dag för att nå mitt mål. Det är dessa otroligt "dyra" djur som gör mig lycklig och så otroligt priviligerad. När jag jobbar med mina hästar eller hundar då mår jag som bäst och energin flödar. I år har jag satsat sten hårt framåt vad gäller vår avel och köpt in tre mycket fina avelssto som vi tror jätte mycket på. Jag vet att några få  tycker att jag är helt galen som köper in sto nu när det är så svårt att sälja, men varför skulle jag inte det? Jag kommer över bra sto för nästan inga pengar alls, en investering som jag givetvis tror kommer löna sig. Det finns dom som tycker att -Varför köper du in sto som inte hunnit prestera på tävlingsbanorna och ej fått föl tidigare?  Dessa djuren är inköpta av ren kärlek och skulle dom inte hålla dom mått jag förväntar mig så får jag väl sälja dom till någon annan som vill ha ett sto som kan få  bra trevliga föl . Vem vet vad dom kommer lämna? Det får framtiden utvisa MEN jag ger dom den Chansen för jag tror och tycker dom är värda den. Upp till mig och ingen annan. Vi har vad folk än säger Jätte fina avelssto och endast Montina har tyvärr ej kommit ut på tävling men detta bevisar inte att hennes avkommor inte kommer göra det. Montina lämnar sjuk fina föl och det ska bli så spännande att redan nästa år få se hennes CHG´s Hot Lady gå 3-års testet. Gilda hann endast ut på några enstaka lätta klasser innan hon tyvärr skadade sig.Men hon rör sig som en svävande Gudinna i hagen , både jag och alla andra som ser henne In Acton tycker mycket om det vi ser. Hon har dessutom en fantastisk stam.Varför skulle vi inte ge henne chansen att bli ett bra Avelssto??? Fortfarande Upp Till Mig! Tror jag på något så är det svårt att bryta det. Se bara till vår fina Revvo ELIT, hon har aldrig presterat något på tävlingsbanorna men har lämnat godkända hingsten Niveau 1136 samt en massa andra avkommor med mycket goda resultat på deras  3års test. Nu på väg ut på tävlingbanorna -Lycka Till Allihop! Nä, jag är trött på allt "jag vet bäst, gör si gör så" snack och alla hinder som jag stöter på.. Men vet ni vad, det gör bara att jag kämpar ännu mer! DET SKA GÅ! Och det kommer gå!




OBS: Detta inlägget handlar om min Kärlek till mina Djur. När det kommer till MIO så är givetvis kärleken på ett helt annat djup. Utan honom hade jag inte kunnat andas-leva-finnas Ds






8 kommentarer:

  1. Finns många olika sätt att mäta rikedom - för mig är det stallet fullt av älskade hästar INTE pengar på banken. Morgongnägg i väntan på frukosthavren, mjuka snusande mular, duktiga unghästar som vill lära, se sitt sto föla och ta hand om sin unge, unghingstarnas bus i beteshagen. Listan kan göras oändlig med alla underbara ögonblick !!! Många och lååånga arbetsdagar ingår men är värt det lika mycket nu som när jag startade upp för snart 30 år sedan. Håll fast vid din dröm även när vägen är lite krokig !
    Annakarin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Håller helt med dig -Listan kan göras hur lång som helst! Tack det ska jag göra =-)

      Radera
  2. Jag är endast fascinerad och imponerad av ditt engagemang, slit och driv! Tycker det är inspirerande och intressant att följa. Kämpa på Jessica :-)
    Mvh / Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Malin.
      Det ska jag göra =-)

      Radera
  3. Oj! Trodde dina föräldrar stöttade dej i denna satsning! För det är tufft att få ihop allt runt vardagen med djur oberoende i vilken "omfattning" man har dem! Sen ser jag dej som oootroooligt rik! Med alla dessa guldklimpar runt dej! Alla räknar inte endast kronorna på banken! Det allra viktigaste i ens liv och som gör en rik är det som gör en lycklig!!! Förstår precis hur du menar med Mios värde för dej! Det är en kärlek på en annan nivå! Efter första barnet undrar man lite hur det ska vara möjligt att älska nån lika mycket...men när man får nr 2 så sväller hjärta o kärleken är lika stark för nästa o nästa....Undrar bara hur det är med din egen ridning, får du tid för det med? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, dom försöker stötta men är inte ett dugg intresserade alls. Inga föräldrar som följt med och tittat när man tävlat eller visat föl eller något. Men jag klagar inte över det, vi har så mycket annat folk runt omkring oss som stöttar ;-). Mina föräldrar är på på så många andra sätt och jag älskar dom djupt. Min ridning har tyvärr varit åtsidosatt i 10 månader snart. Men nu ska jag F-N igång igen. Så efter Söndag när hovis varit och skott min fina kämpe ska jag banne mig dra igång oss båda igen. Och JA jag är rik, i själen och mitt hjärta för jag lever och har det precis så jag vill ha det och leva men en underbar familj och mina älskade djur =-). Kram

      Radera
  4. Läste en text som passar in här:

    "Without my PETS my
    house would be clean and
    my wallet would be full but
    my HEART would be empty"

    Och sååå sant det är!!!
    Kör hårt och lycka till med allt du tar dig för!!
    Älsar att läsa om dina äventyr!!
    Kram

    SvaraRadera