måndag 26 augusti 2013

Glädje och Sorg

Får väl börja med det tråkiga... Montina är inte dräktig,vilket förvånar mig väldigt mycket egentligen men så kan det bli. Gilda har resorberat Ampere fölet -Är Så Ledsen över detta men tycker det är bättre hon resorberar nu än senare i dräktigheten. Vi får köra på nästa år med henne och som det ser ut nu så blir det nog till och med samma hingst då som nu, men detta kan såklart ändras med tiden...
Den bästa nyheten idag är att ZaZa är dräktig - ÄR SÅ JÄVLA GLAD!!! Detta hade jag knappt vågat tro men ZaZa brukar ju förvåna, vilket hon så även gjorde idag - LYCKA
ZaZa - Last Man´s Hope
Alla fölen är idag ritade för registrering och pass. Alla 3 skötte sig bra. Så nu skall jag bara fylla i det sista och sedan skicka allt till ASVH imorgon =-)
Chg´s Hot Lady blev idag besiktigad. Hon var så duktig och skötte sig exemplariskt - Älskade Vännen.
LadyBugg
Som avslutning bjöd vi Agneta på smörgåstårta och överräckte henne en delikatess korg från Borgey Kryddor som jag själv komponerat. Vi är så tacksamma för allt Agneta gjort för oss här i sommar! TUSEN TACK.

Så om vi skall sammanställa dagen som varit så har den kommit med blandade känslor MEN jag måste nog erkänna att Lyckan över att få ZaZa dräktig är överväldigad.
Olympic Lady - Kannan Fostret ca 40 dygn


2 kommentarer:

  1. :-) Det var väl positivt att Zaza bestämt sej för att bli avelssto! Sen var det ju inte kul med de två övriga! Men det är ju som sagt/skrivet att det bara är att ta nya tag nästa år! Då får vi hoppas det går att "starta" lite tidigare! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det =-) Jag slutade aldrig tro på henne och det gav resultat ;-) .
      Ja det är såklart alltid tråkigt men så är det när man håller på med det här ibland vill det sig inte riktigt, det viktigaste är ändå att hästarna mår bra... Vi hoppas på det också,en tidig start nästa år. Hoppas vintern ger med sig snabbare än i år =-)

      Radera