torsdag 15 augusti 2013

Dagens Projekt

Idag ska jag fortsätta mitt projekt att tvätta stallet. Har fuktat väggarna nu i snart en vecka så det börjar dra ihop sig för högtryckstvätten med varmvatten så all den grova skiten släpper. När det är gjort ska vi desinficera alla boxarna ordentligt sedan är det bara till att halma upp boxarna igen och börja ta in dom hästar som skall stå på box. Detta lär ju bli gjort fortare än vi först planera då vädret ser ut att ha bestämt sig för att det börjar bli dax för höst... Hmmm men med lite tur kanske dom kan gå ute någon vecka till åtminstone- Hoppas!

Vi kommer nu också börja med alla våra byggprojekt. Lösdriften skall förstoras åt båda sidorna. En ny lösdrift skall upp stor nog för åtminstone 6 föl/unghästar, på denna lösdrift skall det även förberedas så man kan hänga på en dörr om vädret blir riktigt hemskt så vi kan stänga in fölen/unghästarna där. Vi ska bygga 4 uteboxar och en mini box till Trolle. Vill ha några extra boxar här om någon på lösdriften skulle bli dålig och måste ställas på box och eftersom att Revvo kommer hit i December så fylls vårt stall då och då har jag ingen extra box över så därav vill och behöver jag minst 4 boxar till nu snarast =-)

Allt måleri har vi tyvärr mindre tid för i år så detta får vi ta tag i direkt nästa vår. Här finns att göra tills man storknar om man så säger ;-) Men å andra sidan får vi ju allt precis så vi vill ha det =-) å det är ju inte fy skam!

Nu ska jag tryck i mig denna goda bakelsen sen ska jag ta tag i stalltvätten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar