fredag 9 augusti 2013

Bra Dag

Idag har vi haft 3 dräktighets kontroller här vilket visade sig att två st garanterat är dräktiga och en osäker. Det är Montina vi inte tror är dräktig men eftersom hon har cystor så har vi beslutat oss för att kolla henne igen när dom andra skall kolla sin 30 dygns kontroll. Detta pga att jag redan innan beslutat mig för att inte försöka mer i år då jag tycker det blir för sen fölning nästa år. Så planen för Montina är då att vi seminerar henne tidigt nästa år. Men med lite tur så kan hon ju faktiskt förvåna båda mig och Agneta, den som lever får se ;-). Stilett är konstaterad dräktig med Ampére idag, Vilken lycka -Där satt den =-) Sen var Märtas häst oxå dräktig - Stort Grattis!

När vi var klara med dagen semin så vaccinerade vi Chick och Lady, i sommarhagen =-), gick hur bra som helst! Duktiga tjejer. Nu har precis Mio trimmat Buz tillsammans med Madde. Lycklig Unge- Lycklig Häst = Väldigt glad Mamma, hahaha.

Nu ska Mio och jag sticka till BK och käka lite. Ni får ha en fin Fredag och Helg så hörs vi snart igen! Ta hand om Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar