onsdag 14 augusti 2013

Vår Lördags kväll

När halmen var på plats var det hopp i duschen för att sedan åka ner till bror min och hans underbara fru. Vi njöt av gott vitt vin och lite små plock och efter det gick vi ner till Bjärred Saltsjöbads restaurang för att njuta av god mat och sedan bra musik. Kan varmt rekomendera denna restaurang om du har vägaran förbi Bjärred. Den ligger längst ut på vår berömda Långa Brygga. Utsikten är underbar, maten och drycken likaså. Här är länken för dig som är intresserad av att besöka Bjärreds Saltsjöbad http://www.kallbadhus.se/?pid=98&sub=50&sub2=58
När vi avslutat vår underbara middag och musiken tog vid kom det super många gamla kompisar till mig(från mina tonår) ut  för att dansa, helt fantastiskt roligt att träffa alla. Men den bästa överraskningen var att jag fick träffa min underbara barndoms vän Tessan som jag inte träffat på sålänge. Gud vad saknad hon har varit. Nu ska det bli ändring på det, vi måste träffas oftare, inte sant Tessan ;-) Hur som haver hade vi en underbar kväll/natt.



I Söndags träffades hela min familj hos Micke och Åsa för att fira dom på deras födelsedagar. Vi åt och drck gott och sjöng såklart för dom båda "grisarna". När vi kom hem blev det sedan en lugn kväll på soffelocket -Så Skönt!

4 kommentarer:

  1. Oj vad gott det såg ut... Sitter o fundrar över menyn till årets "kärring"middag! Tror att den startas med en västerbottostpaj med smörstekta kantareller o ev lite kräftstjärtar på....Men sen är det stopp på varmrätt! Avslutningen blir nog mousse på både mörk o vit choklad med hallon på toppen...Jaja bara att fundra vidare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät ju super gott...
      Huvudrätten kommer nog snart ska du se ;-)

      Radera
    2. Kom på att vi inte käkat fisk nån gång...Så det blir det...Nu är bara problemet att man kan ju göra fisk på hur många sätt som helst o det finns ju en hel mängd olika dessutom! Vill jag komma lätt undan blir det något rökt o en potatisgratäng... :-) Vet inte om det blev enklare nu... ;-)

      Radera
    3. Mums fisk är så gott. Blir nog bra vad du än bestämmer dig för att laga =-)

      Radera