fredag 28 december 2012

VårVäder i FlädieLand

Sitter och njuter av en kopp kaffe och ett härligt underbart soligt vårväder med kvittrande fåglar och hästar som njuter till max av sitt hösilage och den värmande solen -Livet kan inte bli bättre =-)

Ska ta stallet om en stund och sedan åka och handla vinet till kvällens middag. Ska även fixa någon gå bort present både tills ikväll och till morgondagens lunch hos Johanna & Marcus.

Ska också hinna hämta halm idag är det planerat.

Igår bjöd som sagt mannen på Krokodil. Det var, överförväntan, faktiskt gott. Han gjorde en het gryta på den med Basmatik ris.
En del av ingredienserna

B2 blir bara bättre och bättre i sin päls, underbara hästen! Bazze har inte blivit riden på hela julen :( jag väntar på hovis som skulle försöka klämma in en skoning av honom nu i mellandagarna men jag tror inte han hinner komma. Som tur är så bokade jag en reservtid om han inte skulle hinna komma nu till den 2/1 kl 10.00 så jag får väl hålla mig från ridningen tills dess... Vill bara rida nu! Speciellt en dag som denna när solen står på topp och kylan biter i kinderna. Tjejerna mår toppen i sin lösdrift.

Zambos valpdoms kompis gick tyvärr bort igår, detta gör att man blir lite extra rädd om tiden man får ha sina djur till låns. Jag vet inte vad som gick fel och det är många år sedan jag träffade fina Rico men för den sakens skull gör det inte mindre ont. R.I.P fina Rico. Beklagar verkligen sorgen till hans matte & husse, jag vet hur ont det gör att mista en familjemedlem :( Ta hand om Er & lev på era underbara minnen ett tag och låt sorgen läka tomrummet han lämnat efter sig.Hundhimlen har fått ännu en stjärna! Zambo & Rico var jämngamla och hade väldigt roligt ihop som små, när dom kom i tonåren började dom testa varandras gränser precis som alla tonåringar gör. Har många fina minne av Rico.
Ni får ha en mysig Fredag & Ta Hand Om Er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar