tisdag 11 december 2012

Seg dag...

Fan alltså Tisdagar är inte min dag i veckan! Dom går så sjukt långsamt :-(... Och till på köpet har Mio lyckats döda vårt kort till Tv så den kan man inte utnyttja ikväll... Hahaha Possitiva Jessica, eller Hur?

Är så glad för Joanna Närling som efter en massa klydd med 2 tidigare intressanta hästar nu äntligen har hittat sin nya häst. Den kommer förhoppningsvis från Holland denna veckan där en privatperson sålt den. Givetvis har Joannas veterinär gått igenom alla 22 röntgen plåtar som ägare tagit på den, från den bästa häströntgen i Holland, och dom hittade inget fel alls på nykomlingen. Det är ett sto vid namn Donnabezi f.2008 e: Indorado - Garanco... Jätte Grattis Joanna till din nya fina häst. Hoppas ni får många lyckliga år tillsammans! 
Fina Donna
Chilli kommer åka till Maths och Mattias denna veckan senast till helgen. Och med mig hem kommer jag få Maths fina tjej Hulda. Hon tog sig inte på semin i Sommars så Maths har satt igång henne lite så får något att göra i väntan på våren och nästa smintid! Planen är att Hulda ska bo hos mig medan Chilli bor hos M&M. Hulda och jag ska ha väldigt roligt tillsammans tänkte jag ;-) får se om hon håller med mig, hahaha,  men ridas ska hon 4-5 dagar i veckan, så snart har jag två hästar att rida =-) Tjohooo! Ska bara fixa Bazzes fötter, han måste få nya pjox med broddhål och snösulor, vi har ju sjuk mycket snö vilket bara är kanon i tränings syfte. Här ska det byggas muskler i vinter på Mr Big! 
Gammal ful bild, men man tager vad man haver....

När jag vaknade i morse hade jag fått bästa svaret från min saknade vän Camilla från Karlstad... Förhoppningsvis kommer hon snart till SkåneLand och hälsar på oss! Saknar henne som tusan....
Förhoppningsvis kanske vi lyckas lura ner Joanna samtidigt för hon var också sugen på en Skåne tripp. 

Pågrund av TV frånfallet så skulle vi kanske passa på och bygga vårt pepparkakshus ikväll... Vi får se om mannen håller med mig, Mio kommer säkert inte säga emot mig när jag kommer med mitt förslag i alla fall ;-)...
Längtar till våren när vi kan börja löshoppa denna godingen igen!
 Ja jag får väl sätta fart här igen! Ha en bra dag och ta hand om Er!

2 kommentarer: