onsdag 12 december 2012

-15 Sätter sina spår

Nu är det kallt i FlädieLand och har så varit hela dagen... Stackars hästatrollen har fått känna på den bitande kylan men dom klagar inte, hihi titta på Chillis istappar i öronen och stackars Trolle, hela han är en ända istapp ;) hihi sötaste....

Har varit på Ikea och provsuttit en faslig massa kontorsstolar men jag kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha.... Beslutångest till Max;-) Får suga på den några dagar...

Efter Ikea åkte jag och hämta Mio och efter det åkte vi till olika affärer och kollade på några Tomtar, vi har tomtebrist på CHG, givetvis kunde vi inte motstå den största tomten vi hittade till bra pris , till mannens glädie, som fick följa med oss hem. Han är nästan lika lång som Mio!
Dessutom har vi hittat dom sista julklapparna så nu ska det bara slås in men detta har vi skjutit fram till i morgon när Madde kommer och tar stallet. Ikväll blir det istället filmmys vilket vi kan behöva!

Ser nu att det blivit ännu Kallare -17,Bbrrrrr vad kallt! Tur hästarna fått komma in i värmen och kan njuta av sin mat och mysa ner sig i sina bäddar.
Tjejerna vill såklart inte komma in, tydligen älskar dom kylan för dom går endast in i lösdriften för att sova i den varma halmen sen är dom ut i snön igen för att äta, dricka och leka... Underbaringarna!

Ha en mysig kväll!









2 kommentarer:

  1. Tänkte på dej när jag läste om att 7 travhästar brunnit inne i Kanada...Varit 2 stallbränder, 5 minuters väg avstånd mellan dem. Ena lyckades de få ut djuren, men inte på den andra! Så polisen har gått ut o varnat djurägare...Fy f-n vilka folk det finns!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad hemskt.
      En fruktansvärd upplevelse som jag inte önskar någon annan!

      Radera