lördag 1 december 2012

Första Julfesten

Mios Kalendrar =-)
Lyckliga Mio har fått sina adventskalendrar - 4 st närmre bestämt-Behöver jag tillägga att min kille är jätte nöjd som kommer få kalasa på choklad varje dag fram till Julafton?

Här ligger snön så fint på backen och taken. Det ända som fattas här på Champagnegården är allt julpynt som vi förhoppningsvis hinner få upp i morgon.

Idag stundar Henriks och mitt första julbord/julfest. Vi ska åka till bekanta för en för drink redan kl 14.00 så det kommer bli en lång eftermiddag och kväll men förhoppningsvis lika trevlig. 
Bazze kommer få vila idag också då jag drog på mig feber i natt igen och nu gör jag allt för att bli kvitt den. Halsen är inte heller så medgörlig men den kan jag åtminstone bedöva med bra halstabletter! Känner mig faktiskt redan piggare och febern har gett med sig så jag kommer köra så det ryker på julfesten ikväll så får det bära eller brista.

Har inte riktigt tid för förkylningar och elände nu. Har massor att slutföra innan årets slut och förbereda inför 2013 på jobb. Massor med nya projekt står och knackar på dörren och det ska givetvis bli ett sjukt spännande 2013 för oss på UBdirekt!

Ska gå ut och fixa tjejernas vindskydd och ge dom vatten, varmt givetvis för nu är vintern här, får se hur länge den förmodar att stanna, sen ska jag faktiskt inte göra mycket mer än att fixa mig inför eftermiddagen och kvällen!

Farmor och Farfar kommer snart. Dom ska ha Mio till i morgon. Farmor ska dessutom följa med Mio på kalas idag.

Igår var vi och käka middag hos goda grannar. God mat och många skratt gjorde kvällen så mysig som den bara kunde bli. Tack Bästa Ni!

Ni får ha en trevlig och mysig Lördag! Å lova att ta hand om Er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar