onsdag 18 juli 2012

Häst på rymmen mitt i natten...

Givetvis var det min lilla gangster hingst Trolle som passade på att hälsa på sina "kompisar" och ställa till med ett himla liv hos Chilli. Men han var lätt hittad (då Chilli lät som en kamel, hahaha) och mycket lätt fångad då han kom så fort jag kallade på honom, rackarhäst ;-)... Slutet gott allting gott!


Eftersom jag är så himla intresserad för hur det går för Chillis pappa Niveau så har jag idag mailat Linda Heed som ridit Niveau de senaste tävlingarna om hur det står till med honom och vem som skall rida honom framöver. Meningen var att Douglas skulle matcha honom ute på tävlingsbanorna i år. Niveau har ju tagits ur aveln i år för detta ändamål men man har inte sett till dem så värst mycket. Nu har dock Linda ridit honom på ett par tävlingar och jag tycker det ser bra ut, jätte roligt =-). Hoppas på svar från Linda så jag kan följa Niveau på lite tävlingar framöver. Det är ju alltid lättare att följa honom om man vet vem som rider honom och var man kan få information om resultat och så =-).


Blir lite irriterad då jag inte får tag på min hovslagare. Har försökt att nå honom i någon dag nu utan resultat. Visst han kan ha semester men det säger INTE hans telesvar... Både Bazze & Buz behöver nya dojjor och Chilli skall skos fram då jag snart skall börja rida in honom och vill att han skall vänja sig vid sina skor innan detta påbörjas. Vill också att Anders skall kolla på alla stona som går barfota. Vet att han inte kommer verka dem men eftersom det är så torrt och hårt i marken så vill jag att dom kollas över varje gång Anders är här. Vissa dagar ser dom bedrövliga ut om fötterna men detta brukar vi kunna lösa med avbitartång och rasp ;-)...


Ska ge ZaZa sin andra pasta av Hippotrim idag. Grimman har hon såklart tagit sig ut så det blir att leta i det höga gräset efter den. Ska sätta på henne en bättre grimma som hon inte kan slinka ur för min fröken är så smart så när hon förstår att hon skall få den äckliga pastan 1 gång om dagen i några dagar till så kommer hon inte bli så lättfångad så grimma på är ett måste =-). Tur att det endast är 4 dagar kvar, hahaha.


Skall släppa ut stona i den andra sommarhagen idag då gräset växer som tusan i den och den behöver betas ner. Blir super bra för då kan den jätte stora sommarhagen som dom går i nu få vila lite och då vara betet mycket längre =-). Ni kan tro att flickorna kommer bli lyckliga när vi släpper dom i nya hagen....


Gizmo kissen har fått något svart äckligt kliande skit i sina öron och detta ska vi idag börja behandla efter konsultation med vår underbara Veterinär Jiri. Vi skall behandla henne med paradinolja eller barnolja. Vad det än kan vara så kommer detta hjälpa vår lilla söta kisse till och med om det skulle vara skabb. Nu dom första dagarna skall vi spola öronen 7-8 åt gången ca 3 gånger om dagen om någon dag räcker det att vi gör behandlingen  1 gång x 3 om dagen och efterhand om det blir bättre så går vi ner i antal gånger per dag.Tror inte vi kommer vara så populära i Gizmos ögon efter  denna behandling men det bryr jag mig inte så mycket om huvudsaken är att hon blir bra!


Min härliga svägerska fyller år idag. Hon skall inte fira detta men jag skickar henne en massa GRATTIS KRAMAR och önskar henne en underbar dag! Puss & Kram älskade Åsa


Solen skiner över Flädieland idag så jag skall passa på att sola och bada lite. Jobbar ju hemifrån idag och det absolut bästa med det är att jag kan jobb precis när jag vill på dygnet och idag lutar det mot eftermiddagen / kvällen, måste ju passa på att njuta av den skygga solen!


Ska såklart rida Bazze idag också. Han fick stå igår då jag och min underbara granne tog en tjejkväll och mös med gott vin och Irish Coffie , mycket gott. Dessutom sålde vi hennes soffa mitt i Allsång så det slutade med att jag satt på golvet och Gunilla fick så dåligt samvete så hon började möblera om så hennes gäst fick sitta anständigt i den ända fåtölj som Gunilla numera äger, hahahaha.  Gunilla är mitt i en separation och skall så snart hon hittar ny bostad flytta och i den flytten ingick inte en flytt av den gigantiska soffa som hennes Ex tvunget ville köpa för ett år sedan, att han sedan inte tog soffan med sig när han drog är ju en annan historia... 


Ni får ha en underbar dag alla kära läsare. Ta hand om Er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar