tisdag 24 juli 2012

Fan Inte klokt!

Ska man inte våga ha sina hundar ute nu? Vi har 3 hundar och det är klart som FAN att dom vaktar vår gård. Det är dom dessutom uppfostrade till att göra. Inte Fan kan det vara ok att en korkad polis då skall dra sitt vapen och ha tillåtelse till att skjuta  bara för??? Blir så förbannad!!! Det finns många bra poliser och jag stöttar dom i deras arbete och tycker att det dom gör är bra MEN när sådant här händer blir jag så besviken och tappar förtroendet totalt! Sunt förnuft, var finns det? Om den dödade hunden verkligen har gått till anfall så har den endast vaktat sitt hem och då främst sina ägare, den har agerat fullt normalt och Polisen har faktiskt inte i den trädgården att göra. Som hundförare borde han dessutom ha den kunskap som en normal hundförare har att ta sig ur situationen utan att behöva dra vapen! Jag vet dessutom med all säkerhet att hans hund utan problem hade"slaktat" denna familjehund för det är den tränad för. Jag har själv mött en polis hundförare med sin tjänstehund i koppel där min dåtida schäfer var lös och denna sprang rakt emot hundföraren och dennes hund, jag kan fortfarande höra hur polisen skrek till mig att jag skulle kalla in min hund om jag ville ha han kvar i livet... Vi hade en lång diskussion om detta när min hund blivit kopplad där polisen berättade att när hennes hund var i tjänst var den sten tuff och mycket väl hade nackat min hund utan problem. Inget konstigt med detta då det är dennes jobb. Det var ett mycket intressant samtalsämne där jag lärde mig mycket om hur tjänstehundar fungerar. Vilket får mig ännu mindre att överhuvudtaget tro  på något av det denna hemska polis säger... Han tror han är skyddad av sina egna men jag både hoppas och tror att denna blir klurig att ta sig ur utan uppståndelse...

R.I.P





Texten under är skriven av Henrietta Paulina Kozica Nyhamnsläge, Skåne Län



Jag står i ett öppet fönster på ovanvåningen och ser polisen som står ca4 meter bort från vår hund dra sitt vapen och skjuta Brutus i huvudet... Polisen är omedveten om att jag ser han från fönstret... Jag ropar- Vad händer??? -Jag var tvungen att skjuta hunden.. Säger han. -Varför då???? Ropar jag???? Tyst med dig!!! Skriker han! Poliser är i en helt kontrollerad situation med båda hundarna, ingen visade något täcken på aggressivitet.. Från de 4 meterna från Brutus han står går polisen ytterligare två steg baklänges innan han stannar och drar fram pistolen, siktar på Brutus.. som lugnt står kvar och tittar medans polisen skjuter han rakt in i huvet! Jag stod i fönstret å tittade på!!! Ensam hemma med en liten och en 6 åring kl 5 på morgonen med en blodigt hund i döds ångest kamp på gräsmattan!!! Har polisen inget ansvar??? Han ljuger också om vad som hände!!! Till tidning och tv säger han att hans hund och han blev attackerade av Brutus som skulle ha huggit både hunden och han och att han inte såg någon annan väg ur situationen än att döda!!! Kom i håg att jag stod i ett öppet fönster rakt framför... Upplever polisen situationen ihop med Brutus som han beskriver är människan inte lämplig som hundförare eller bära vapen. Att polisen dödar Brutus och sedan hittar på denna historien kan man ju inte bara få låta gå obemärkt förbi?? Ni vill nog inte ha han springandes i eran trädgård på natten heller!!! Vi lever i ett korrupt samhälle där polis och andra högre instanser dagligen missbrukar sin makt!!! Att få sanningen ut till folket via tidning och tv finns inte, därför ber jag er som tagit er tid att läsa detta... Dela dela dela!!!!! Brutus får vi aldrig tillbaka men man sanningen ska fram!!!!

3 kommentarer:

  1. Det är så sjukt att en människa kan köra så :@

    SvaraRadera
  2. Helt jäkla galet.....

    SvaraRadera
  3. Hoppas han visat sin olämplighet tidigare med, så kollegorna har en aning om vad han går för! Vad f-n hände som gjorde att polisen skulle in på gården i första läget? Min hund hade väckt hela området! Och hans hund hade inte varit välkommen in på vår gård kan jag lugnt säja... Hon hade talat om att det kom nån vem helst det var, men en i uniform hade hon blivit vansinnig på (men inte gett sej på!) Vet inte varför hon blir så för en uniform eller jaktklädd.... SJUKT! En polis som är hundförare antar man har ett visst kunnande, samt inser ansvaret att få bära vapen! Må han vara slut som polis! Men det är nog förmycket att hoppas på...De brukar ju hålla varandra bakom ryggen!

    SvaraRadera