onsdag 25 januari 2012

Har tok mycket



Som vanligt går det i ett rasande tempo här på gården.

Alice har äntligen fått hem Grisen och Brian blev hämtad i Lördags.
Så äntligen kan hon börja träna och tävla och ha riktigt roligt med en riktigt bra häst!

Idag skulle jag egentligen börja träna Zumba men det får vänta tills nästa Onsdag då jag måste fixa träningskläder och skor först. Ska bli riktigt skoj att börja träna faktiskt. Ska dessutom passa på att utnyttja mina föräldrars träningsrum med springband och styrketräningsmaskiner och pool varje Fredag morgon. Korkat att jag inte börjat med detta tidigare men bättre sen än aldrig, eller hur? =-)

Skulle börjat ordentligt med Bazze i helgen som varit men givetvis slog kylan till och paddocken är nu sten hård så det får väl vänta någon vecka till. Tur jag kan hålla igång honom lite smått så länge då är det ju bara till att köra på så fort vädret tillåter =-) Ska bli roligt att komma igång och träna med min fina kille igen.
Har ju tillgång till världens bästa tränare Linn Lensvik så varför inte utnyttja det?

Ikväll ska vi hämta en ny säng till Mio. Har fått överta en av min eller vår goda vän Niklas. Ska slänga på lite roliga färger sen ska vi se vad lillgrabben tycker om att få sova i en "riktig" säng, kommer antagligen inte få fler härliga sovmorgnar men det är det värt så länge prinsen mår bra =-)

Sitter nu på jobb och skall strax in på dagen första möte.
Ha en massa möten idag så det är bara till att samla ihop sig och alla grejerna ;-)

Vi hörs snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar