onsdag 5 september 2012

Onsdag


Tömkörde Bazze igår och det gick jätte bra. Han var lite seg i början men blev bättre och bättre och energin kom som ett brev på posten och då var det bara att hålla i och låta Bazze sköta jobbet, så duktig häst =-) Ikväll ska jag rida igenom honom och efter det skall tia tömköras. Farfar kommer och hjälper mig med Mio under tiden som jag tar hand om mina hästar.

Kan ni tänka er idag är jag helt fri från möten. Det var längesedan jag var det ;-). Skall förbereda inför morgondagens möten och fortsätta med våra rutiner som nu skall ner på print. Ett evighets jobb känns det som men det kommer bli så himla bra när det är klart.

I natt vaknade jag av att Bazze hade fått fnatt och galopperade som en tok i hagen. Jag sover alltid med fönstret öppet för att kunna höra om något händer i hagarna som är precis utanför och vaknar göra jag vid minsta lilla ovanliga ljud kan jag lova. Det hela slutade med att Bazze & Chilli fick komma in i sina boxar vilket dom njöt till fullo av. Båda sov som stockar och när jag skulle åka till jobb stod dom och kikade på mig genom sina fönster. Dom är så sjukt söta dom två så jag var bara tvungen att pussa på deras långa sockermular =-) Älskade hästatroll❤. Det är alltid lika svårt att slita sig från dessa underbara djur som litar och älskar en utan gränser. Har nu bestämt att Bazze & Chilli skall få komma in på box varje kväll. Anledningen till att dom inte kom in igår var för att vi fått en mega stor halmbal som någon lagt precis i Bazzes boxdörr, jag och Lena kunde fan inte rubba den  så då tänkte jag att  en natt mer eller mindre kan ju kvitta men det tyckte INTE Bazze, hahahaha!


Bentleys sår är mycket bättre idag. Det var torrt och fint och det fanns endast lite kladdigt var i utkanten som vi torkade bort med en torr bomulls padd. Lilla stackars Mr Bobster ❤. Han är inne hela tiden nu så han kan läka ordentligt. Istället får han komma ut på en massa promenader och detta verkar han väldigt nöjd med, skönt så länge det är så ;-) Normalt vill han inte vara inne mer än när han sover för han älskar sin hundgård.




2 kommentarer:

  1. Skönt att det är bättre! :-))
    Tycker så synd om honom.. :(

    Kram

    SvaraRadera