tisdag 25 september 2012

MåndagsKväll.

❤❤❤
När jag kom hem från jobb igår var det full uppladdning för att ge mig ut i regnrusk och höststorm för att Tömköra Bazze. Mössan åkte på för första gången denna hösten och den satt som en smäck ;-).
Givetvis hade Bazze lyckats dra av sig en dojja vilket gjorde mig skogs irriterad så dom ord som bubblade ur min mun var Inte barntillåtna kan jag meddela! Blev inte bättre humör när min stora klant var på väg att bryta av mig 2 fingrar när jag skulle vända honom i gången, Gggrrr, igår var min stjärna inte så populär. Kan dock Erkänna att ilskan Inte varade länge för en Prins är ju alltid en prins ;-) och det är svårt att inte älska min vän när han lägger sitt stora huvud på sne och får 2 meter lång tigg mule, hahahaha. Blev inget godis för honom men en faslig massa pussar ❤❤❤.
Jag fixade till Bazze och försökte dra ut dom sömmar som satt kvar som jag kom åt sedan ordnade jag in mat till alla killarna medan Josse tog in Chilli och Trolle. Alla Killarna var sjukt nöjda med att få komma in från det hemska vädret och stod och njöt av sin mat. När Josse var ute på promenad med Buz sopade jag rent stallet sedan gick jag in och gjorde lite middag. Det blev het kycklinggryta med Basmatik -Så himla Gott kan jag berätta ;-)

Indisk inspirerad Het kycklinggryta

Efter maten gjorde jag det jag tycker mest om i regn och rusk tände en brasa och en massa ljus och kröp upp i fåtöljen med en bra bok. Finne inget bättre sätt att rensa tankarna på eller jo det finns två saker till som jag gillar  att rensa tankarna med och det ena är en vistelse i djupt inne i en skog eller på en sten vid havet och se när vågorna rullar in mot strandkanten. Men detta gör jag helst när vädret är lite trevligare än det som var igår ;-)


Hög mysfaktor❤❤❤

Ska in på möte hela dagen och presentera alla rutiner för våra anställda. -Spännande =-)
Henrik håller på att försöka få tag på Anders så han kan komma fixa Bazzes sko. Han fick inte rätt på det själv och eftersom jag tycket att det börjar närma sig för omskoning så är det bättre Anders kommer och skor honom nu. Så det lär inte bli något ridning idag som var planerat får väl hålla mig till min brasa och bok men det skadar inte.


En till som ville mysa framför brasan ;-)
                                                    Ha en härlig dag & Ta hand om Er
 

2 kommentarer:

  1. Efter att blivit stadsbo igen..lämnat sommarvistelsen...Så är det möjligheten till en sprakande brasa jag saknar mest! Å så mycket jag läst i sommar har jag nog aldrig gjort! Vädret har inte varit uteväder så att säja! :-) Sen är jag liiite förbannad på att det bara kan komma nån o ta bort TinTin från ett bibliotek! Visst kan folk få tycka som de vill om den, men det ska vara mitt val om jag vill läsa den eller inte! Å inte har varken min eller mina döttras människosyn påverkats av den! Och kan inte folk se på bilderna där med glimten i ögat så ska de inte vara konstnärlig ledare! Behrang Miri ska ha en knäpp på näsan! Tur att de backat om beslutet! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt och fullt med dig KH.
      TinTin är en bra äventyrsfigur som givetvis skall finna tillgänglig för alla!

      Radera