tisdag 21 augusti 2012

Letar Häst

Dock inte till mig själv utan till Joanna som förhoppningsvis kommer ner i helgen och skall titta och prov rida en massa hästar som vi hittat. Finns hur mycket trevliga hästar till salu som helst. Blir nog ett svårt val ;-) så jag är väldigt glad att det inte är jag som letar häst hur roligt det än är =-). Det Joanna letar efter är i det stora hela :
Hopphäst (ej ponny)
Yngst 5 år äldst 10 år, välutbildad och tävlad är krav. Ska minst gått 110 alt 120,
maxpris 130 000!

Har fått journalen på Wilda Star från Ulltuna idag. Väntar nu journal från Tuva och plåtarna från röntgen och scrint undersökningen... Läser, forskar och rådfrågar allt och alla ang. henne....

På Lördag ska vi åka till Flyinge och titta på fölvisningen/bedömningen och efter det följer vi med Maths & Mattias hem och ska mysa med FÖLISARNA  & dricka vin & käka lite älg! Ska bli väldigt trevligt!!!

I morgon kommer Anders och slår på Bazzes & Chillis dojjor... Vänster fram på båda hästarna samma dag vid samma ställe... Skulle kanske köpt en lott istället och försökt vinna lite pengar på allt konstigt som infaller precis samtidigt, på samma stället... Hmmm. Ödets nyck och då pratar jag inte bara om hästarnas skor utan en massa andra olika saker där allt hänt i samma stund, samma ställe, samma "fel"... Alltid i 3 kombination... Mycket märkligt! (Detta inlägg blev säkert sjuk rörigt men men ni som vet vad jag pratar om ni är nog med mig på "noterna").

Tia kom inte igår utan kommer idag istället och skall löshoppas....

Har suttit i möte hela eftermiddagen och är precis hemkommen med liten Mio. Vi har inte kommit på vad vi skall käka till middag men det ordnar sig säkert ;-).

Får bli soffläge ikväll, känner mig något sliten. Ta hand om Er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar