torsdag 30 augusti 2012

Gårdagens träningspass Med Mr Big ;-)

 
Det var ett bra tag sedan jag tömkörde Bazze så igår var det dax för det igen. Han var super duktig fast än hans matte både skulle fota och filma under tiden hon tömkörde honom ;-) hahahahaha...
När mobilen låg i trygg förvar i min ficka gick han riktigt bra, min duktiga kille =-)


Hej vad jag kan =-)

Är jag duktig nu?

Avskrittning på vägen är skönast!

När det var dax för Tia var det en något mer taggad häst jag hade att göra med. Hon jobbade på suoer fin och igår blev det mycket trav och galopp arbete vilket hon verkligen behövde med all hennes energi. Hon var sjukt nöjd efter passet och jag lika så =-). Duktiga DuracellTia♥! 
Hennes matte Jessica kom med härliga besked efter sitt läkarbesök, om tre veckor får hon så smått börja rida igen. Dock kommer jag fortsätta med Tia och Jessica kommer rida på snälla Carisma tills hon känner sig stark nog att bestiga, hahahaha, super taggade Tia =-). Hur som haver så kommer jag om allt går som planerat fortsätta tömköra tia även när Jessica är igång med henne sen, dels för att Tia Älskar det och dels för att det är en fantastiskt bra träning för hästen då hon jobba på med samma hjälper fast utan ryttare på ryggen! Skulle förresten inte kunna vara utan Tia Tösen nu efter allt roligt vi hittar på, gud vad trist det skulle bli... 


Taggad söt Tös


Bjuder på en något hoppig film. Men kom ihåg att tömköra med en hand samt hålla kör pisken i den samma och filma med den andra handen är ingen lätt uppgift. Tror inte mans folket hade rett ut detta scenarier ;-), hahahaha. Ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar