tisdag 28 augusti 2012

En liten del av alla hästar vi sett i Helgen


Som sagt kom Joanna & Anna i Fredags. Vi åkte i stort sätt direkt iväg när dom kom för att titta på första hästen som var bokad för visning. Nu kommer jag inte ihåg alla stammar på alla olika hästar med denna första kommer jag mycket väl ihåg av olika anledningar, tyvärr inte av det rätta skälet men ihåg kommen är den ändock. Denna killen var efter Camaro M, 10 år och skimmel. Visst var han söt men han var mer "död" än levande tyvärr. Kändes som han tappat gnistan för livet någonstans på vägen alternativt inte alls mådde bra... Joanna avbröt denna provridning väldigt snabbt...


Hahaha, Förlåt Joanna men jag Älskar din min ;-)
Från Trelleborg mot Österlen for vi sedan för att titta på häst nr 2. Detta var en kille e Coriall - Maraton, ca 168 cm född 2007. Han var super fin men väldigt grön, såklart. Detta var favoriten för dagen =-)









Efter denna åkte vi raka vägen hem till FlädieLand  för lite vin och mat. Joanna & jag hade dock turen att Anna inte lastat av allt bagage i Flädie tidigare så vinlådan låg kvar i bilen så ni förstår säkert själv vad vi njöt av den långa färden hem =-). Väl hemma bjöds det på helgrillad kyckling med tillbehör. Meningen var att vi skulle ha efterrätt också men pga av att klockan sprang iväg och att alla var rätt trötta, speciellt Joanna & Anna efter den lång resan ner från Köping på över 6 timmar så dök vi alla i säng efter maten! Kan tillägga att kl då var 00.00 så det var nog dax för sängen ändå med tanke på vad som väntade dagen efter i jakten på ny häst till Joanna =-)

På Lördags morgonen dukades det upp med frukost vid 7 tiden. Första hästen skulle vi titta på i Bökeberg. Detta var ett sto som min goda vän Linn rekommenderat. KWPN-sto född 02. e. Voltaire ue. Animo. Hoppa kunde hon och det BRA!Tyvärr visades hon på ett bett som inte gjorde henne rätt! Hon trivdes inte alls på det vilket var väldigt tråkigt. Men men vill man sälja sin häst måste man ge den bästa förutsättningen för det. Hoppas dock det kommer en bra köpare och "ser" hennes förmåga. En trevlig häst som tyvärr inte passa Joanna speciellt. Kanske något för mig att ha i Avel istället? Hahaha men nu är det ju inte jag som jagar häst så det får vara för nu!





Dax att dra vidare till Marcus Hägglund i Vellinge. Han hade tre hästar som Joanna skulle prova. Vi började med den jag tyckte var absolut snyggast och faktiskt coolast! Detta var en  6 åring E: Quantum-Cantaro -Nimmerdor, valack, så himla fin! Visserligen var han väldigt grön men har man bara tid och ork att forma sin egen hopp häst så tror jag denna kan komma långt!


Lite Trött Efter Passet
 



Efter denna provade Joanna en kille efter Hip Hop,  på 168cm, 7 år e! detta var gårdsägarens uppfödning. En trevlig häst som hoppar banor på 150 utan problem...


Den tredje hästen Joanna testa var en 6 årig valack på 164cm. E: Concorde- Legaat - Marco polo
Denna hoppade Fantastiskt! Jätte fin med sin stora Bläs var han också =-) å det skadar ju inte!


Efter denna hästen lämnade vi Joanna & Anna för dagen och drog vidare på egna äventyr. Detta kommer i ett eget inlägg ;-) Och lika så gör fortsättningen på letandet för Joannas nya tävlingsHäst  både med och utan oss =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar