måndag 13 augusti 2012

Fredag - selektering i Stävie

Anneli skulle vara med och visa sin avkomma Weyron och givetvis hängde vi på för att hjälpa henne men främst var jag där för att fota Weyron & Stillet. När Henrik och jag var på väg till Stävie ringde dock Anneli lite smått hysteriskt ;-), hennes bil hade stannat på väg 16 mellan Dalby & Lund. Det var bara för oss att ändra färdriktning och åka som räddare i nöden och hjälpa vår goa vän =-).
Hennes Volvo var helt dö så det fanns inte mycket vi kunde göra med den. Anneli var arg som ett bi... Polisen kom med blåljus och hjälpe oss medan vi fick putta bort Annelis bil till närmsta granne, under tiden backade Henrik till vår bil och kopplade på trailern på den så vi kunde fortsätta vår färd till Stävie och fram kom vi om än lite sent... Weyron & Stillet skötte sig super bra både vad gällde stå extra länge i trailen och på Stävie. Visningen gick bra och domarna blev helt förälskade i Stillet, tyvärr höll inte Weyron måttet för Elitaktionen men vad gör väl det? Jag sprang runt och fotade som en jädra paparazzi och det blev en hel del bra bilder måste jag säga. Sen fick vi vänta ett tag för Anneli ringde sin man Jens så inte Henrik och jag skulle behöva köra ända till Vollsjö för att lämna av våra strandade vänner som nu stod utan bil då den blivit bogserad till Volvo i Lund... När Jens kom lastade vi 2 mycket trötta hästar och sedan blev det en snabb fika. Efter det gick Henrik och jag tillbaka för att prata lite med folk vi velat träffa men inte haft tillfälle till tidigare men då var selekteringen såklart avslutad och klar så det var bara till att åka hem igen . Dock träffade vi härliga Maths & Mattias så inom en snar framtid hoppas vi kunna åka och hälsa på dom på deras gård och snusa fölisar och dricka lite vin ;-)... Ska bli himla trevligt!




"stå nu nära mig så jag vet var jag har dig"

Sötnosen

Weyron





Pissepaus

Uttråkad eller kanske bara vill göra min dag? Hahahaha

Stillett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar