söndag 6 juni 2010

Buster Alias Trolle, ny kompis till gården=-)





Det har hänt en del sedan sist.

Matte och Husse har fixat i sin trädgård och fyllt vatten i sin pool, det har blivit jätte fint.

Mattes bror med familj var här i Fredags och grilla och spela spel ute i Trädgården, det var nästan som om vi fick vara med så nära inpå varandra var vi, Jätte mysigt!

Grannens lilla guling är här och betar med Buz det ska han vara hela Sommaren. Kul för Buz för han behöver verkligen en kompis.

Jag råkade än en gång hoppa igenom staketet men denna gången kom jag in till den store. Ojojoj.....
Gissa om han blev glad å jag blev Livrädd.
Han är väldigt stor när han springer efter en och vill leka;-)
Matte såg det (som vanligt hon ser allt!) och kallade på Husse så han hjälpte mig över till mamma igen medans matte tog hand om en mycket upprörd Stor häst som inte var färdig lekt med mig.
Säger bara Hu... Vad Otäckt... Måste nog lära mig att stanna på rätt sida om Friheten ;-)

Igår var husse och matte och köpte en Trolle häst- Jädrar vad söt han är. Han är så liten och hela han består mest av man och svans måste jag säga ;-). Han heter Buster men Matte och Husse kallar honom redan för Trolle. Det är mini husse (Mio) och hans kusin (Emelie)som skall ha honom. Han älskar barn och pyssel och att göra konster så han är nog oxå här för att stanna precis som alla vi andra.

Undrar om Matte någonsin kan göra sig av med oss-Hon älskar ju oss ssssååååå Mycket, vi är hennes kompisar å dom kan man ju inte sälja säger hon, I Like ;-)

Idag ska Husse, Matte och Mini husse och Mr Zee (Zambo) åka och fira Mormor Annikas dotter Sanna (min blivande ryttare, kanske) på hennes 10 Års Dag.

Vi hästar ska bara fortsätta softa i våra stora gröna underbara friheter.

Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar