onsdag 17 juli 2013

Tisdag.

Igår förmiddag åkte jag, hör och häpna, till kontoret för att fixa lite där. Är ju värsta semestern men vi kör på som vanligt, då folk oberoende av vilka tider vi går in i, alltid behöver bra bromsar till sina bilar ;-). Paul fixade min dator så jag kan jobba hemifrån precis som vanligt igen, mitt vpn hade gett upp, suck... Men nu fungerar det som en smäck igen!

Efter lunch begav jag mig hemåt för att hämta upp man och barn för att åka vidare till Helsingborg och hälsa på mina älskade och mycket saknade hästar. EmmerZon såg något bättre ut men var fortfarande väldigt seg. Dock har han börjat dia som vanligt och är lika tillgiven som alltid.På dom provtagningar som tagits visades det att han hade en infektion i kroppen. Dom vita blodkropparna var dock normala. Diarrén börjar bli något bättre, alltså istället för att avföringen rinner som vatten från honom så börjar det bli krämigt, som veterinären sa. Under eftermiddagen och kvällen och nu på förmiddagen skall fler provtagningar tas. Så mycket klokare är vi inte än. Infektionen som han besitter är ytters ovanlig när dom har diarré,åtminstone den infektion som EmmerZon har. Men det går åtminstone sakta men säkert åt rätt håll. Väntar med spänning på samtalet från veterinären idag och hoppas på att min fina sjukling fortfarande blir bättre och att det går åt rätt håll så vi snart kan få hämta hem våra stjärnor.

Kärlek

Kompisar

Lycka
Stackars Olympic trivs inte alls på isoleringen i Helsingborg. Som hon gnägga när vi kom och hon såg oss och än värre när vi var tvungna att bege oss därifrån. Hon vill verkligen inte vara där! Stackars älskade prinsessan. Det skar i hjärtat att lämna henne och tårarna var inte långt bort.

När vi kom hem gjorde jag en het indisk gryta på Kalkon. Till den gjorde vi eget Naan och kokade glasnudlar. Var super gott.

Lilla söta kissebebisen fick komma ut och börja vänja sig vid huset samt vid dom andra katterna och våra hundar vilket gick strålande. Han är helt underbar. Har fortfarande inte bestämt mig för något namn men det kommer väl med tiden. Måste ta mig i kragen och fota dom andra fyra kissarna så jag kan lägga ut en annons på dom snarast. Det är leverans i helgen på dom  så det gäller att jag får ut annonsen snarast. Vi skall också fixa avmaskning så vi kan avmaska dom innan leverans.
När man är på äventyr måste man fylla på energiförrådet

Finaste Hjärtat
Inatt var första natten som ALLA hästarna fick bli kvar ute. Det gick hur bra som helst. Det bästa är att vi slipper fixa boxarna men å andra sidan så mockar vi ju hagarna varje dag så lite slit och släp blir det ändå, men det gör mig ingenting! Vill ju ha bra, snygga hagar utan en massa bakterier och skit i. Mina hästar är ju bara värda det absolut bästa =-). Det har börjat bli så himla torrt här så vi har börjat göda och vattna dom hagar som vilar. Allt för att betet ska räcka till alla våra hästar här i sommar. Nästa år får vi loss mer mark vilket vi verkligen behöver så det är skönt.
Mannens kvälls nöje - Köra ut gödning
I dag blir det jobb hemifrån (som vanligt). Mio och jag ska åka till skogen en runda för det vill lillchefen att vi ska göra idag =-). Ikväll blir det mys framför tvn. Kl 20.00 börjar sammandrag från Falsterbo på eurosport. Middagen har jag inte hunnit fundera ut vad vi ska ha än men det löser sig. Kanske om tiden räcker till så åker jag upp till HGB även idag och hälsar på min fina hästar.

Ni får ha en bra dag & ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar