torsdag 4 juli 2013

SVAR på frågorna

Vilken är den hopphingsten du skulle föredra på ett toppstammat sto?
Vad tycker du om hingsten Diarado?
Hur långt hoppas du på att dina avkommor kan gå i framtiden? Både hopp/dressyr hästar.


Det finns så väldigt många riktigt bra hingstar i olika åldrar som jag tycker är intressanta att sätta på mina toppsto, dock finns det en favorit som vi hoppas vi ska få tag på under nästa år till Revolution och Olympic Lady och det är Diamant de Semilly, far till bla. Diarado & Diamant de Revel. Tycker han nedärver sig riktigt bra och jag tror att detta kan bli RIKTIGT BRA på mina fina tjejer. Jag har ju endast ett dressyr sto som jag avlar på och den hingst som vi skulle vilja sätta på henne i framtiden är De Niro.

Diarado tillhör inte mina favoriter. Och tyvärr har han inte förärvt sig superbra om man tittar på årets treårstest.(Kan ju ändra sig med fler testade avkommor) Däremot Älskar jag Diamant De Revel med hans fantastiska avstapp, lätthet och framåtanda. Såg båda dessa hingstar på årets hingstvisningar och Diamanten hade helt klart mycket bättre skoop än Diarado, enligt mig med flera andra. Jag tycker helt ärligt att han är lite överreklamerad.

Jag hoppas givetvis att jag ska ha så pass bra uppfödningar att de skall kunna gå hela vägen med rätt ryttare. Tror faktiskt att fler hästar skulle kunna gå mycket längre än dom gör med rätt ryttare, planering och träning.

Hittar tyvärr ingen bild på Diamant De Semilly så här kommer en film på honom istället =-) http://www.youtube.com/watch?v=bDe2T4XyTS8

Tack för dina frågor Rebecka =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar